Tips Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao

13 mars 2011 23:59
Hej alla!
Tacksam för alla tips om stränder, boende mm. Var är det bäst på resp ö under juni/juli? Vi startar på Koh Samui. 4 nätter bokade, sedan tar vi det som det kommer.
Vi reser med tre "stora" barn. Vill bort från det allra mest "turistiga", vill ha fina stränder, god mat, lite äventyr och valuta för pengarna!!!
16 mars 2011 22:34
Hej
Vi är nyss hemkomna från en 3 veckors semestertripp till Koh Samui och Koh Phangan.

Vi började 5 nätter på Florist Resort på Mae Nam stranden på norra Koh Samui. Det var ett jättefint hotell och stranden helt OK,
Vi reste med vår son som är 9 år och han tyckte det var jättehäftigt på Florist för där hade vi poolen precis utanför altanen, ett kvällsdopp var ju jättehäftigt att kunna ta så nära vårt rum.

Efter det så åkte vi över till Koh Phangan och Salad Beach Resort på Salad Beach.
Jättefint boende och stor fin pool samt stranden var OK där med, lite bättre än på Mae Nam.
Maten på Salad Beach var riktigt bra och billig. Vi bodde i Garden Bungalow som var riktigt fint. Vi stannade där 5 nätter och hade nog gärna kunnat vara kvar där lite längre men vi hade bokat vidare redan.

Nu åkte vi tillbaka till Koh Samui och Bo Put stranden där vi bodde 6 nätter på Word Resort, den stranden var så där lite smal men eftersom vi har en pooltokig son så blev det poolen som gällde. Riktigt bra boenden och supergod frukost där. På kvällarna tog vi en tuk-tuk och åkte ner till Fischermans Village, mysig shopping och fina restauranger. Ett måste besök om man är vid Bo Put!

Avslutningsvis så åkte vi ner till Silverabeach och Tongtakian Resort, riktigt fint boende, vi bodde i huvudbyggnaden vilket var bäst där. En lite pool fanns. Standen var helt underbar, bred, mjuk och inte så mycket folk. Detta ställe kan jag verkligen rekommendera. Inte långt att ta en tuk-tuk till antingen Chaweng eller Lamai för lite shopping och mat. Vi gillade Lamai bäst när det gällde shoppingen.

Så vårt tips om du ska bo på Koh Samui och Koh Phangan missa inte Silverbeach och Salad Beach Resort.... :)

Hej från mig

walle
16 mars 2011 23:01
Hej!
Tack för info. Bra tips som jag måste kolla vidare på! Vi börjar faktiskt också på Florist Resort. Barnen föll för poolen!!!
Kommer du att lägga ut bilder från er resa? Nyfiken!!!!
Mvh FamFis
16 mars 2011 23:04
Hej igen
Ja jag kan lägga upp lite bilder på min sida

/walle
17 mars 2011 00:09
Hej'
Nu finns det bilder i mitt album här på RG

walle
17 mars 2011 08:24
Tusen tack!
Alltid kul att se "riktiga" bilder och inte bara hotellens egna! Vi läääängtar!
Av Snollan
23 nov. 2011 15:23
Vilken strand ligger vatten fallen och grand farter
23 nov. 2011 16:15
Hejsan
Grand Father Rocks ligger i slutet av Lamai-stranden

Vi gjorde en dagsutflykt när vi var på Koh Samui nu i februari
besökte bla Grand Father Rocks, mumifierade Munken och ett stort vattenfall.
Vattenfallet ligger ju inte vid någon strand utan man får åka upp en bit i terrängen, den ligger efter GFR om man åker från Lamai och uppåt