Seriöst Resebolag

Av Cina40
29 okt. 2018 18:40
Visningar: 3905
Är det någon som rest med nordcotours? Är dom hjälpsamma med transfer mm
31 okt. 2018 08:45
Nordcotours är ett seriöst bolag och har betalat in resegarantier till kammarkollegiet som alla seriösa bolag måste göra. Se länken.
Ang transfer så bokar man den i samband med när man bokar biljetten på hemsidan. Den står även skriven på bekräftelsen/biljetten. Nordcotours ser alltid till att de gäster som bokar transfer får transport t o r till hotellet resp flygplatsen.
https://www.kammarkollegiet.se/resegarantier/kolla-din-researrangor?query=norden%20travel
Av Janki12
5 nov. 2018 15:14
Tänkte att det inte var arrangörens svar på detta du sökte...
Är van resenär men reste nu för första gången med dem, bokade flyg hotell o transfer. Fick hotell flyg o transfer, thats it.
I övrigt finns det ingen likhet med andra charterarrangörer. Så du kan precis lika gärna boka allt själv, vi har inte ens ett telefonnummer till dem mer än kontorsnumret som går till ett callcenter med begränsade öppettider.
Ingen info alls alltså, ingen guide, inte nåt välkomstmaterial, ingen resepärm på hotell.
Så klarar du dej själv o inte behöver mer än en bookingsite kan ge dej så kan du åka med dem, behöver du nån typ av hjälp/service så välj nån annan
26 sep. 2019 11:56
Hej
Jag och min fru åkte med detta bolag på en sista minuten i augusti 2019 (i år) och hamnade på Sun Vera Hotel (Turkiet svar på The Shining). Ett fåtal svenska resenärer på ett hotell med bara ryssar. Otrevlig personal med ingen hygienisk tanke. Inga kylbord till det kalla på de olika bufféerna ingen diskmaskin för glasen i hotellets enda bar (de hade sagt ca 25 plastglas) utan de sköljdes av för hand i kranvatten och "diskades" med servitörens fingrar. Handdukar blev inte bytt utan vi fick klaga ett antal gånger för att efter 4 dagars användning med solkräm mm fick nya som var smutsiga. De lokala guiderna som jobbade åt Nordcotours var otrevliga och irriterade på allt "tjafs" från missnöjda svenskar.
Samtliga svenskar har lämnat in klagomål på plats och vid hemkomst där enda svar var att bolaget skulle svara inom 6 veckor! Mitt råd är att helt enkelt skippa detta bolag och använd ett seriöst som Apollo, Tui eller Detur.
Stor varningsklocka ska ringa hos alla tänkbara resenärer innan de bokar med detta kalleanaka bolag!
26 sep. 2019 14:59
Citerat från Pollen69:
Hej
Jag och min fru åkte med detta bolag på en sista minuten i augusti 2019 (i år) och hamnade på Sun Vera Hotel (Turkiets svar på The Shining). Ett fåtal svenska resenärer på ett hotell med bara ryssar. Otrevlig personal med ingen hygienisk tanke. Inga kylbord till det kalla på de olika bufféerna ingen diskmaskin för glasen i hotellets enda bar (de hade sagt ca 25 plastglas) utan de sköljdes av för hand i kranvatten och "diskades" med servitörens fingrar. Handdukar blev inte bytt utan vi fick klaga ett antal gånger för att efter 4 dagars användning med solkräm mm fick nya som var smutsiga. De lokala guiderna som jobbade åt Nordcotours var otrevliga och irriterade på allt "tjafs" från missnöjda svenskar.
Samtliga svenskar har lämnat in klagomål på plats och vid hemkomst där enda svar var att bolaget skulle svara inom 6 veckor! Mitt råd är att helt enkelt skippa detta bolag och använd ett seriöst som Apollo, Tui eller Detur.
Stor varningsklocka ska ringa hos alla tänkbara resenärer innan de bokar med detta kalleanaka bolag!
Vilken tillfällighet att du "hittade" denna tråd och registrerade dig så att du kunde göra lite reklam för andra.
Av Cina40
26 sep. 2019 15:10
Tack för svaren! Kommer inte boka någon resa med dom.

Cina40
Av Lasse62
5 mars 2021 15:12 (redigerad)
Har ej fått tillbaka pengar för inställd resa 25/9-20
De har lovat efter dom hos ARN 28/1-21 att återbetala men inga pengar än☹️
Varning!!!! Boka inget med Nordcotours!!!
17 mars 2021 07:29
Hej
Vi på Nordcotours är ett seriöst bolag men precis som majoriteten i resebranschen så är vi drabbade av pandemins effekter och reserestriktioner. Det är såklart mycket olyckligt att alla ärenden inte är avslutade ännu, även om majoriteten är det. Vi gör vårt allra yttersta för att avsluta de mindre antal ärenden som återstår. Denna pandemi var inget som någon kunde förutspå eller som någon varit med om tidigare. Det positiva är att pga av allt som hänt så har nya rutiner byggs upp för att förhindra de problem som hela resebranschen hamnat i för framtiden, även om vi dock hoppas att man aldrig behöver använda dem och att världen slipper se en pandemi av denna sort någonsin igen. Med Vänlig Hälsning Nordcotours.