Resa med golfbag och SAS
Jag har en fråga. Jag har i många år rest ner till Portugal för att spela golf. Tidigare ingick alltid byte i flygresan. För mid del blev det oftast i Amterdam då KLM hade frikostiga bagageregler. Förra året startade SAS en direktlinje GOT-FARO, vilket ju var kanon. Det som tidigare var en hel resdag blev nerkortat till 4 timmar. Bokade man SAS Plus fick man dessutom med golfbagen i inkluderat incheckat bagage. Trots dessa coronatider tänkte jag boka höstens resa och givetvis var SAS med på banan. Nu hade SAS infört nya regler att man skulle boka golfbagen i samband med bokningen. Nåväl gick igenom bokningen och vid val av plats var planer i det närmaste tomt. Men så kom jag till avsnittet där jag skulle göra om ett ev två incheckade bagage till golfbag. Döm om min förvåning så var produkten slutsåld. Planet var tomt men golfbag kunde de inte få med, däremot kunde jag boka 9 * 23 kg väskor extra utan problem. Men OK måste vara en bugg i programmet så resan bokades och jag ringde Customer Service. Återigen Corona tider så efter en dryg väntan kom jag fram men agenten vidhöll att planet hade slut på goldbagplatser, vem som ägde alla dessa platser var dolt i det dunkla. Jag skulle ju spela golf och något fördslag att få ner bagen fick jag inte så det blev att boka av resan (trots deras 24 timmars ångergaranti var det strul)
Lite frustration var det då resan är bra, det är ju dirketflyg. Så jag tänkte jag måste på något sätt påpeka för SAS att något är galet. Men hur kommer man i kontakt med SAS? Ingen mailadress, ska jag lägga en complain så har de 6-8 veckors handläggningstid. Det enda som finns är telefonnumret till Customer Service och det var ju dem jag pratade med. Det fanns en chatt också och det enda jag fick efter 1,5 timmes väntan var ring Customer Service och när jag påpekade att detta var gjort avslutades chatten abrupt
Min undran här är om det är någon som har bokat golfbagage med SAS och lyckats?
Någon som vet hur man kan kontakta SAS och påpeka att ska de försöka sälja flygresor till Faro i November så måste de nog göra något åt att ta mewd golfbagar. Ingen badar i Algarve i November.
Lite frustration var det då resan är bra, det är ju dirketflyg. Så jag tänkte jag måste på något sätt påpeka för SAS att något är galet. Men hur kommer man i kontakt med SAS? Ingen mailadress, ska jag lägga en complain så har de 6-8 veckors handläggningstid. Det enda som finns är telefonnumret till Customer Service och det var ju dem jag pratade med. Det fanns en chatt också och det enda jag fick efter 1,5 timmes väntan var ring Customer Service och när jag påpekade att detta var gjort avslutades chatten abrupt
Min undran här är om det är någon som har bokat golfbagage med SAS och lyckats?
Någon som vet hur man kan kontakta SAS och påpeka att ska de försöka sälja flygresor till Faro i November så måste de nog göra något åt att ta mewd golfbagar. Ingen badar i Algarve i November.