Nu har Norwegian skapat kaos i Orlando

Av Birgere
23 juni 2014 03:57
Visningar: 784
Jag lider med alla som blivit pålurade flygbiljetter med Norwegian. Nu är det dags igen och det sitter en massa förtvivlade stackare och väntar o väntar...

Har man däremot inga tider att passa hemma i Skandinavien så kan ju flygbolaget vara ett bra alternativ, 600€ i ersättning och gratis mat och hotell :-)
Men man bör nog se till så att man har typ en veckas extra semester om man ska åka med dom.

23. Jun 4:42 AM Norwegian regret to inform that your flight DY7052 from Orlando-Oslo is further delayed due technical problems. Your new estimated departure time is 23rd of June at 14:00, local time. Check-in closes 13:00. Passengers on a return flight or with residence outside of Orlando may stay at the same hotel until date of departure.

22. Jun 7:32 PM If you wish to arrange hotel accommodation yourself we will reimburse up to 170$ per room per, night. We will also cover lunch and dinner expenses up to 60$ per meal, per person. Save the recipes and claim the refund online or by contacting our customer service telephone 1-800-357-4159 / 47 2149 0015 . We sincerely apologize for the inconvenience this may cause.

22. Jun 7:30 PM Norwegian apologize for the delay of your flight DY7052. Your new estimated departure time is the 23rd of June at 00:30. Passengers on a return flight or with residence outside of Orlando may contact our representatives at the airport for accommodation arrangements.

22. Jun 2:34 PM We regret to inform that your flight is delayed DY7052 21. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 22:05
New estimated dep: 22. Jun 05:30
Gate: Please check the information screens
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

22. Jun 9:38 AM We regret to inform that your flight is delayed DY7052 21. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 22:05
New estimated dep: 22. Jun 05:00
Gate: Please check the information screens
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

22. Jun 8:38 AM DY7052 21. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 22:05
New information: 21:30
Gate: Please check the information screens
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.

22. Jun 8:06 AM Welcome on board DY7052 21. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 22:05
Gate: Please check the information screens
Av Daytona
23 juni 2014 11:31
Jag flög själv med norwegian på våran senaste semester. ( kom hem i fredags) Vi flög FLL. På ditresan var vi i tid men på hemvägen blev vi 8 h försenade från FLL pga att blixten slog ner i planet som kom från Stockholm och dom var tvungna att byta ett kretskort. Vi blev dock omhändertagna med matvoucher a 16 usd per person ( det var sen kväll/natt så man var inte särsklit hungrig) vi kom senare iväg och väl på ARN så hade dom ordnat hotell samt bokat om oss till första flight vidare dagen efter.Vi fick dessutom 100 kr att handla mat för. Vi är ändå nöjda med Norwegian, nu hade vi inget jobb att passa eller så men fick skjuta lite på midsommarfirandet. Vi har under årens lopp blivit försenade med andra bolag också och inte fått hotell tex. Det är synd att Dreamlinern krånglar, ett jättefint plan tycker vi. Och vi kommer absolut att kunna åka med dom igen. Ersättningen på 600 euro förväntar vi oss inte, däremot så får vi en del från våran egna reseförsäkring.
Av Birgere
23 juni 2014 23:55
Definitivt att bra val om man vill ha några dagars extrasemester och inte har något annat planerat.

Senaste uppdateringen... ingen trodde väl på allvar att dom skulle bli mindre än 2 dagar försenade :-)

24. Jun 5:32 AM We regret to inform that your flight is delayed DY7052 23. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 14:00
New estimated dep: 18:30
Gate: Please check the information screens
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

24. Jun 4:12 AM We regret to inform that your flight is delayed DY7052 23. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 14:00
New estimated dep: 17:00
Gate: Please check the information screens
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

24. Jun 3:35 AM We are sorry to report that due to problems with the towing equipment at the airport, the estimated departuretime is postponed to 16:00 local time.

24. Jun 3:08 AM We regret to inform that your flight is delayed DY7052 23. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 14:00
New estimated dep: 16:00
Gate: Please check the information screens
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.

24. Jun 2:04 AM We regret to inform that your flight is delayed DY7052 23. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 14:00
New estimated dep: 15:00
Gate: Please check the information screens
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.

24. Jun 12:00 AM Welcome on board DY7052 23. Jun
Florida/O. - Oslo/Gard.
Dep: 14:00
Gate: Please check the information screens
Av Marilcj
24 juni 2014 09:12
Citerat från Daytona:
Jag flög själv med norwegian på våran senaste semester. ( kom hem i fredags) Vi flög FLL. På ditresan var vi i tid men på hemvägen blev vi 8 h försenade från FLL pga att blixten slog ner i planet som kom från Stockholm och dom var tvungna att byta ett kretskort. Vi blev dock omhändertagna med matvoucher a 16 usd per person ( det var sen kväll/natt så man var inte särsklit hungrig) vi kom senare iväg och väl på ARN så hade dom ordnat hotell samt bokat om oss till första flight vidare dagen efter.Vi fick dessutom 100 kr att handla mat för. Vi är ändå nöjda med Norwegian, nu hade vi inget jobb att passa eller så men fick skjuta lite på midsommarfirandet. Vi har under årens lopp blivit försenade med andra bolag också och inte fått hotell tex. Det är synd att Dreamlinern krånglar, ett jättefint plan tycker vi. Och vi kommer absolut att kunna åka med dom igen. Ersättningen på 600 euro förväntar vi oss inte, däremot så får vi en del från våran egna reseförsäkring.
Tycker det var dålig ersättning, för 10 år sedan betalade Lufthansa ut matvoucher på 10 euro/pers när planet var 1 tim försenat, Turkish kom m baguetter, öl o läsk vid 1,5 tim försening för 4 år sedan.
När Emirate häromåret överbokat ett plan kontaktades vi i förväg och fick frågan om vi kunde tänkas att ta ett lite senare plan, vilket bara var en fördel för oss då vi bara fick 2 tim i Dubai, för det fick vi 4 soltimmar extra 😉 150kr var att äta för och 500kr var att spendera i taxfree.

Tydligen måste Norweigan fått alla måndagsexemplar av Dreamlinen för det är ju inga andra bolag som har så mycket problem som dom
13 juli 2014 22:07
Kanske sant! Men är man 6pers som vi och det gör mellan 15000-20000:- så.