Lowcostholidays.se

12 mars 2013 07:35
Visningar: 670
Någon som har erfarenhet av bolaget? Ska till Spanien med dom i maj 2013. lite orolig då det är så ofantligt billigt.
Av Daquiri
12 mars 2013 10:55
Åkt tre gånger till tre olika ställen. Fungerar bra, inga problem.
12 mars 2013 11:06
Citerat från fruforsberg:
Någon som har erfarenhet av bolaget? Ska till Spanien med dom i maj 2013. lite orolig då det är så ofantligt billigt.
Lowcostholidays är stora och man hör inte direkt mer klagomål på dem än de andra stora, tvärt om enligt min uppfattning. Det är ett brittiskt företag, http://www.lowcosttravelgroup.com/

Själv hittar jag inga fantastiska priser där jämfört med de andra (Expedia, Booking.com MrJet o.s.v.).
De har dessutom lite konstigheter för sig som att ange priserna per person istället för per rum som är mer brukligt, antagligen för att ge sken av lägre priser. Går man in på den brittiska sidan så lägger de dessutom på en försäkring som man aktivt måste välja bort.

Ge gärna exempel på något som är ofantligt billigt så man kan titta på det :-)
12 mars 2013 14:07
funkar bra att boka hotell via dom vilket vi gjort flera gånger,nästan alltid billiga men sällan billigast.

Oftast är det billigare att boka med någon av deras utländska sidor då det verkar som varje lands sida är fristående filialer med fri prissättning.

Kollar du tex. på den tyska o engelska sidan o jämför priserna med den svenska så skiljer det ofta 10-30% mellan billigaste o dyraste vilken som är billigast är ofta olika och ibland finns det på alla sidorna olika kampanjer som är riktigt prisvärda.
9 juli 2013 10:38
Hej jag skulle inte rekommendera någon att boka med Lowcoastholiday!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi åkte till Blue sea gran playa på Mallorca med Allinclusive för tre veckor sedan, vi bokade genom dom och eftersom vi va två vuxna och resten ungdommar, va det smidigt att kunna äta på hotellet dom flesta dagarna.
Vår besvikelse var när vi kom till detta sunkiga hotell, med ska skolmat samma mat varje dag, trasiga rum, barnen fick sova i träsängar.
Samma mat i två veckor, ingen pubmat som det brukar vara på allinclusive, maten bestod av pasta, pommes som inte var färdiga och sörja!!!!
vi ringde genast till Lowcoast och ville byta upp oss, dom va lika trevliga när dom svara men struntade sedan i att återkomma.
Ringde dom ca tio gånger om dagen och ville byta hotell och var villiga att betala för att byta upp oss.!!!
men dom bara nonchalera oss.!!!
Jag har tidigare åkt susta minuten och med Ving och ringt om hotellet inte var bra, och en timme senare har det varit fixat !!!
Så aldrig mera LOWCOSTHOLIDAY !!!!!!!!!!!!!!!!!! grymt besviken på dålig service gick ca 8000:- mer i matkostnad och massa besvikna, sur personal och inte ens toalettpapper och rena handukar BLUE SEA GRAN PLAYA ta aldrig det :-) /// Carro