Florida
Hej !
Planerar att boka en resa till Florida inom kort och tänkte om det finns någon som har erfarenhet av researrangörerna flightsearch, flygcity och RCG(resecentrumgruppen). Har bra priser men funkar de om något skulle strula men tex ändrade flygtider, support osv
Planerar att boka en resa till Florida inom kort och tänkte om det finns någon som har erfarenhet av researrangörerna flightsearch, flygcity och RCG(resecentrumgruppen). Har bra priser men funkar de om något skulle strula men tex ändrade flygtider, support osv
Har bokat med Flygcity och RCG. Man får biljetten till ett bra pris, men räkna inte med någon service.
Citerat från Nisse524:
Eller lägger man in sin bokning på Tripcase och därigenom få notiser om ändringar eller vad man nu vill ha hjälp med.
Att ha sin flight under bevakning är jätteviktigt men om en justering av flygtiderna (vilket händer hela tiden) leder till att en viss connection inte funkar längre och rutten måste bokas om då är det ett rent helvete om man har en internetresebyrå mellan sig och flygbolaget.
Eller lägger man in sin bokning på Tripcase och därigenom få notiser om ändringar eller vad man nu vill ha hjälp med.
Va med om tidsändringar sist vi åkte o bokade då genom flygstolen . Det fungerade hur bra som helst så vad menar du kan bli ett rent helvete? Det är väl deras uppgift att lösa .
/Therese
/Therese
Citerat från Birgere:
Citerat från Nisse524:
Eller lägger man in sin bokning på Tripcase och därigenom få notiser om ändringar eller vad man nu vill ha hjälp med.
Att ha sin flight under bevakning är jätteviktigt men om en justering av flygtiderna (vilket händer hela tiden) leder till att en viss connection inte funkar längre och rutten måste bokas om då är det ett rent helvete om man har en internetresebyrå mellan sig och flygbolaget.Eller lägger man in sin bokning på Tripcase och därigenom få notiser om ändringar eller vad man nu vill ha hjälp med.
Visst kan man ha tur men min erfarenhet är att det oftast funkar uselt allt från vansinniga alternativa rutter till att platsbokningar raderats. Men det värsta är när dom inte ens meddelar att flighten ändrats/cancellerats och försöker man få tag i dom kan det vara väntetid på 3-4h hos deras kundservice om dom ens har öppet. Finns även massor med exempel här på RG där även resebyrån vägrat prata med kunden om dom inte köper ett servicepaket.
Citerat från Albin02:
Va med om tidsändringar sist vi åkte o bokade då genom flygstolen . Det fungerade hur bra som helst så vad menar du kan bli ett rent helvete? Det är väl deras uppgift att lösa .
/Therese
Va med om tidsändringar sist vi åkte o bokade då genom flygstolen . Det fungerade hur bra som helst så vad menar du kan bli ett rent helvete? Det är väl deras uppgift att lösa .
/Therese
Citerat från Birgere:
Citerat från Nisse524:
Eller lägger man in sin bokning på Tripcase och därigenom få notiser om ändringar eller vad man nu vill ha hjälp med.
Att ha sin flight under bevakning är jätteviktigt men om en justering av flygtiderna (vilket händer hela tiden) leder till att en viss connection inte funkar längre och rutten måste bokas om då är det ett rent helvete om man har en internetresebyrå mellan sig och flygbolaget.Eller lägger man in sin bokning på Tripcase och därigenom få notiser om ändringar eller vad man nu vill ha hjälp med.