Fel namn på flygbiljett

2 dec. 2018 17:19
Visningar: 93
Jag har bokat en flygresa med Singapore Airlines via resebyrå och fått fel på dotterns efternamn. Istället för efternamnet står hennes två mellannamn, och efternamnet saknas. Jag kan inte förstå hur detta gått till då jag både är van resebokare och noga med att dubbelkolla. Men på något sätt har det trots allt blivit fel.

Enl resebyrån är biljetten inte ombokningsbar och därför kan man inte namnändra. Men jag behöver bara lägga till hennes efternamn. Inget ska tas bort.

Är det någon som har bra tips på något litet halmstrå att greppa i detta? Biljetten var dyr redan som den var och jag vill inte betala den en gång till.
2 dec. 2018 18:30
Att lägga till ett namn är samma sak som att ändra.
Med "mellannamn" menar du de övriga förnamnen (t.ex. Anna Maria) eller ett av namnen på efternamnsraden i passet (t.ex. Svensson)? Om det är det första alternativet måste det ändras, det andra kan accepteras.