Boende i Orlando?

Av Lindak
9 aug. 2011 23:14
Visningar: 3849
Hej!

Är det någon som kan ge mig något bra hotell i Orlando? Jag har kollat runt här men när jag går in i Tripadvisor så ger det inte lika bra rekommendationer. Så nu blir jag villrådig. Är det någon som kan ge några namn på hotell som de rekommenderar till ett rimligt pris. Vi kommer från New York och vill bada första dagen innan det blir parkerna. Vi har två barn.

Hoppas någon där ute kan hjälpa mig vidare! (Det har ni ju gjort tidigare så ni har så bra erfarenhet) Tack för hjälpen!

/Linda
9 aug. 2011 23:45
Hej!
Den här frågan har besvarats så många gånger av samma personer som hjälpt dig med dina tidigare frågor så du borde kunna hitta deras förslag i gamla trådar (tror knappast de har andra förslag nu).
Sök på t ex CONDO så bör du få upp många gamla trådar. Kolla sedan hotellens hemsidor och Trippan för att se och jämföra.
9 aug. 2011 23:54
Citerat från lindak:
Hej!

Är det någon som kan ge mig något bra hotell i Orlando? Jag har kollat runt här men när jag går in i Tripadvisor så ger det inte lika bra rekommendationer. Så nu blir jag villrådig. Är det någon som kan ge några namn på hotell som de rekommenderar till ett rimligt pris. Vi kommer från New York och vill bada första dagen innan det blir parkerna. Vi har två barn.

Hoppas någon där ute kan hjälpa mig vidare! (Det har ni ju gjort tidigare så ni har så bra erfarenhet) Tack för hjälpen!

/Linda
Som Nisse2ears skriver har det ju frågats många gånger om detta, jag känner mig lite lat så här på natt-kvisten och klipper mina tips från min hemsida ;-) (prisexemplen är inte aktuella utan bara för en grov jämförelse)

Orlando:

Masters Inn ** 453:-. Mycket risvärt budgethotell vid International Drive.

Homestead Studio Suites ** 309:- Ungefär samma betyg som Masters, bra budgetval.

The Metropolitan Express ** 192:- Lite bättre betyg av kunderna* än "Homestead Studio Suites" bl.a. gratis shuttle till Disney ett riktigt fynd för detta pris.

Rodeway Inn International * 349:- Ytterligare ett bra budgetval.

Country Inn & Suites Lake Buena Vista *** 849:- Högre klassat hotell.

Fairfield Inn & Suites Orlando **1/2 ca. 720:- ** Rankat* som bästa hotell av 296 i Orlando av gästerna. Måste ses som ett riktigt fynd.

Hyat Regency Orlando Intl. Airport **** 1146:- Lyxigare hotell nära flygplatsen rankat* #2 i Orlando.

Hampton Inn Orlando Convention Center ** 1026:- Hotell på bra läge som rankas* högt av gästerna #4 av 296 hotell.

Radison Lake Buena Vista ***1/2. 956:- Nytt Hotell, får ses som prisvärt, nära Disney men inte affärer och restauranger.

Kissimmee: (utanför Orlando)

Super8 Kissimmee Maingate 377:- Stor kedja som håller bra klass, nyrenoverat.

Continental Plaza Hotel (tidigare Quality Inn Maingate West)** 364:- Här bodde vi senast, helt OK och till det priset ett riktigt kap.

Best Western Lakeside*** 461:- rankat* 16 av 163 hotell i Kissimmee, ett fynd.

Hapimag Orlando Lake Berkley*** 1021:-(oklart om skatter ingår) Rankat* etta bland 163 Kissimmeehotell.

Comfort Suites Maingate East 820:- "Travelers choice 2008" för USA's bästa hotell för familjer!
Av Lindak
10 aug. 2011 07:20
Hej!

Tack för ert engagemange. Jag har kollat på några av dem som ni har skrivit är bra men när jag sedan gick in i tripadvisor så får de inte så bra betyg så därför blev jag lite förvirrad. Men nu fick jag några till och ska kolla på dem. Sedan inser jag att folk kanske oftare skriver när det är dåligt inte när det är bra.

TACK!!! Första gången i USA och att plocka ihop sin egna resa är både roligt och stressande :)

/Linda
10 aug. 2011 08:08
Detta är inget svar på din fråga egentligen, men jag håller med dig om att folk är snabbare på att klaga än att berömma. När vi kollade hotell i Thailand på Tripadvisor konstaterade jag att man också får titta på vad det är som sänker gästens review om hotellet. Folk klagar ibland på de mest knepiga saker som inte är av betydelse för en själv. Läs lite mellan raderna och se vad som är av betydelse för er! Men visst är det knepigt. Letar själv hotell i NYC just nu. Svårt!!!!
10 aug. 2011 09:37
Jag håller med Famfis - när jag kollar ett hotell läser jag först och främst de allra senaste. Sedan kollar jag om det är övervägande pos eller neg. De som är neg - VAD exakt klagar de på? Är det saker som är viktigt för mig eller bryr jag mig inte om det? Även de positiva måste man ju läsa för vad det är - en del skriver "Det bästa jag har bott på, det är helt fantastiskt" ändå ger det bara en fyra...? Utan att kommentar vad som drog ner en stjärna.

Dessutom, hur har personen bedömt andra hotell? Alltid negativt? Eller har han t o m bara skrivit EN recension? Och den är negativ...

Hur som helst, jämför MÅNGA omdömen på Trippan även om ett hotell har neg betyg med att EN person här på RG ger ett förslag?! Vilket litar du mest på? Ta inte de neg omdömena så seriöst, läs mellan raderna och jämför med vad du själv värdesätter.

Är omdömena övervägande positiva (d v s allt utom betyg 1 och 2) (ja jag räknar average till positivt, för vill man ha ett billigt hotell så kan man ibland bara räkna med average in total, och det kan ju vara good enough) så är det OK att bo på.
10 aug. 2011 09:57
Ja, Tripadvisor måste man som Ni säger "tolka" själv.

Hittar man ett hotell med 4 "pluppar" till lågt pris brukar det vara prisvärt även om vissa ger lägsta betyg.
Sen har betyget med förväntningarna att göra också, ett dyrt högklassigt hotell har högre krav, ett billigt motell har lättare att överaska sina gäster positivt.

Ofta är det någon som kommit på kant med hotellet på något vis som hämnas eller som sagts hänger upp sig på något speciellt, kan t.ex. vara ljudliga grannar. Det ska mer till för att ge ett hotell högsta betyg.

Under vår senaste resa bodde vi t.ex. på Mandalay Bay i Vegas, höga förväntningar som i det mesta infriades. Sen bodde vi på ett enkelt Motell i Mammoth Lakes som egentligen var resans sämsta sett till standarden men personalen var personlig, trevlig och hjälpsam. Motellet i Mammoth Lakes skulle jag nog ranka högst av de båda rent upplevelsemässigt men Mandalay Bay skulle vinna med 10-1 om man såg till helheten. Ett motell i Pacific Grove där personalen var sur och otrevlig var annars mycket bra och prisvärt men jag skulle kanske inte ge det mer än en tvåa eftersom man åkte därifrån på dåligt humör.

En sak man också får titta på är hur många betyg användaren givit, är det bara just detta betyg så är chansen stor att det är just att han/hon kommit på kant med dem.

Sen är det tydligen inte helt ovanligt att konkurenter ger varandra låga betyg och man ordnar höga betyg åt sig själv.

Har själv en gång bokat ett hostel som fick översvallande beröm och höga betyg men när vi kom dit kunde vi knappt vara på rummet, bedbugs, skitigt, trångt och stinkande av avlopp och haschrök! Vi låg med ytterkläderna ovanpå sängen och drog därifrån tidigt och hittade ett bra hotell som hade mycket sämre betyg.

Efteråt kollade jag mer noga och såg att alla som givit högsta betyg var sådana som inte recencerat någonting annat, uppenbarligen var de flesta, kanske alla recensioner gjorda på uppdrag av hostellet.
10 aug. 2011 10:34
Citerat från floridasidanse:
Ja, Tripadvisor måste man som Ni säger "tolka" själv.

Hittar man ett hotell med 4 "pluppar" till lågt pris brukar det vara prisvärt även om vissa ger lägsta betyg.
Sen har betyget med förväntningarna att göra också, ett dyrt högklassigt hotell har högre krav, ett billigt motell har lättare att överaska sina gäster positivt.
Ja, det är ju det som är intressant. Och inte alltid lätt att utläsa - är man (recensenten) van vid lyxhotell eller budget? Vad jämför man med? Vad är man själv van vid?
En sak man också får titta på är hur många betyg användaren givit, är det bara just detta betyg så är chansen stor att det är just att han/hon kommit på kant med dem.
Exakt! Ungefär som här på RG. Det kommer tittsomtätt en "varning för" något av en helt nyreggad medlem som sen försvinner ut i etern. Pissbesviken, ibland utan substans bakom krititken.
17 aug. 2011 16:30
Bra länk som stärker det vi säger - tänk på hur du läser ett omdöme.

Nu hamnar vi OT men om man då läser omdömena på TA:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1533350-d215201-Reviews-The_Cove_Cornwall-Lamorna_Cornwall_England.html

Så ser man först och främst att TA varnar för omdömenas riktighet. Läser man sen alla de femstjärniga omdömena så ser man mycket riktigt att recensenterna endast har skrivit EN ENDA recension....

Varningsklockorna ringer ju dessutom när det kommer ett helt pärlband av dessa toppbetyg av just engångsrecensenter...