Tur till Hildesheim

Resealbumet skapat av: Zimon
1 maj 2009
Studieresa till Hildesheim m omnejd
Åkte med buss ner till Trelleborg där vi välkomnades och fick gå ombord på Peter Pan redan kl. 18.00. Vi fick våra hytter där det fanns härlig choklad och champagne som välkomstförtäring. Sedan följde en rundvandring på båten och så fick vi vara med uppe på bryggan när båten la ut, därefter samlades vi till buffen.
På morgonen var det stor frukost och så gick vi av och blev upphämtade för vidare färd ner mot Hannover som vi passerade och stannade så på Marienburg Slott, där vi fick en rundvandring och lunch i slottsrestaurangen. Sedan vidare färd till Hildesheim och fina hotell Van der Valk. Fin mottagning och samling i baren där vi blev presenterade för cheferna på hotellet, det bjöds på drinkar o tilltugg innan vi gick en rundvandring på hotellet också var det dags för en förträfflig middag.
Efter det så blev vi guidade runt på stan, ett besök på en trevlig bar och sedan var det godnatt.
Vaknade efter en god natts sömn och gick ner till frukost, där plockade jag till mig en god frukost men jag saknade äggen, så jag frågade och jo då hur länge ville jag ha dem kokta ? Efter 3 min kom mina ägg, prata om service,herrarna ville ha omelett och det var samma sak a la minut. Helt underbar frukost.
Vi åkte sedan till Wolfenbuttel på ett besök på Jägermeister, intressant, och sedan lunch och present i form av en liten flaska att ta med hem. Vidare färd rtill Celle, där vi samlades vid slottet i väntan på vår guide. Vi fick en snabb titt och sedan ut på stan för vidare sightseeing i denna korsvirkesidyll. Vi avslutade med kaffe innan vi satte oss i bussen för vidare färd till Travemunde. Vår ciceron på färden förutom folk från TT-Line var Bertil Svensson, och nu hade han lite frågesport om Nordtyskland. Väl på båten så samlades vi till buffen och en sista kväll tillsammans, och nu var det också prisutdelning, mest kunde jag ju inte men god tvåa kom jag och fina priser fick vi. Det var en härlig tripp som TT-Line bjöd på och Hildesheim besöker jag gärna igen, en härlig stad bland många fina idylliska korsvirkeshus i Tyskland