Dag för dag: Resealbumet "Kryssning i Karibien med Miami" av Fly

Takpoolen på Hotellets 14 våning
29 december 2017 - I luften
Nyårshälsning
I planet innan vi skulle landa gjorde de ett kollage av de Nordiska flaggorna, och på så sätt önskade oss Gott Nytt År (SAS)
29 december 2017 - Miami, Florida, USA
Efter att firat jul i Skåne och varit frisk medan många andra var sjuka, så kände jag mig lite krasslig igår. Gick och la mig 19.30, men kunde inte sova mer än 1/2 timme.
Upp kl 02.30 och tog nattbussen 03.15. Fick springa till flygbussen som gick 4. Kom 2 min sent, men de släppte in mig :-)
På nerresan var det mellanlandning i Köpenhamn. På flyget mellan Stockholm och Köpenhamn, som gick 6 fick jag busines klass så jag blev bjuden på frukost :-)
Därefter var det 2 timmars väntan i Köpenhamn och lite extra säkerhetskontroller, då man ska åka till USA. Tyvärr fick jag inte lika bra plats från Köpenhamn till Miami, men där ingick ju mat :-) Flyger med sas.
Väl framme så var det en långdragen passkontroll, servicekänslan där bör USA jobba på.
Hade bokat transfer med supertransfer hemifrån. Fungerade bra, men tyvärr var det mycket trafik och vägarbeten in till hotellet, så det tog lång tid att komma fram.
Efter incheckning så tog jag en titt på takpoolen och baren, sen gick jag en runda i närområdet. Ingen upplyftande upplevelse. Märks att usa är uppbyggt utefter bilen.
På kvällen blev det middag på hotellet, sen ganska tidig sänggång.
30 december 2017 - Miami Beach, Florida, USA
Security
En måste bild när man är på beachen i USA?!
Strandpromenad
South beach
Stranden
Egen brandkår...
Uteserveringar på Ocean drive
Juldekoration bland palmer o 26 grader
30 december 2017 - Miami Beach, Miami, Florida, USA
Tog en taxi till South beach vid 10. Kostade $ 26. Uber, som är stort i USA, hade kostat ca 13. Kollade upp detta, men då de bara var kontantfria, och jag hade växlat ganska mycket och var lite tveksam till säkerheten, så körde jag gammaldax taxi. När jag kom fram tog jag frukostbuffé på närmaste hotell. Därefter gick jag en runda på ocean drive, piren, beachen och hamnade av ren tur på lincoln blv. Lång gågata med mycket restauranger och butiker. Åt lunch där, sen gick jag tillbaka och hittade mer spännande. Tyvärr var det lite molnigt på förmiddagen, när jag var på beachen, men det blev soligt och fint på em – 28 grader :-) Tog en fika på en tvärgata innan jag haffade en taxi och åkte tillbaka till hotellet vid 5. Trevlig chaufför så bokade honom också till dagen efter. Kort Vila sen tog jag en dusch och gick till en restaurang i närheten. Flott men ganska dyr som det är i USA. Hotellet var också svindyrt, så jag tyckte det inte riktigt höll den klass jag förväntade mig (var dock högsäsong)
Hemma redan 10.30.
31 december 2017 - Miami Beach, Florida, USA
Norwegian Getaway
Tar nästan 5 000 passagerare och 1 600 besättningsmän...
Dekorationslampa i mitten av skeppet
Ändrade ständigt färger.
Kryssningshamnen
The theatre
Teatersalongen på båten, där det bl a visades Broadwayshower