Gerlos Tyrolen Österrike

Resealbumet skapat av: Anom
2 aug. 2009
Vandring Gerlos i Tyrolen 18/7--26/7 2009

OBS om någon känner igen sig och inte vill vara med så medela så tar jag givetvis bort den bilden....

Så kom jag då åter iväg på en vandring i vackra Tyrolen, men denna gång i trakten kring Gerlos. Alla vandringsdagar skedde i strålande sol
Som vanligt så var det att komma upp tidigt på morgonen bussen från Gruppresor i Grums kom och hämtade mig strax efter 5 på morgonen, och till min glädje så var det samma chaufför och reseledare som förra året, redan då visste jag att det skulle bli en bra resa, denna gång åkte vi en annan väg ned genom Sverige Karlstad, Kristinehamn, Mariestad, Jönköping, Värnamo och till Helsingborg där dom sista ressenärerna steg på, sedan var det Danmark och Tyskland där vi övernattade i Hannover
Andra dagen var också en lång resedag genom Tyskland vi rastade på ett ställe som heter Geiselwind, där känner jag mig som en stamgäst nu, på kvällen framme i Gerlos skönt med middag och vila, där jag snabbt konstaterade att jag hade många härliga vandrar vänner, till er alla det var trevligt att mötas, hoppas att jag träffar någon av er på någon annan resa

Dag 3 Nu börjar äventyret, vi tar en vandringsbuss som kör regelbundna turer hela dagen så det är bara att hänga med dit man har tänkt, vi åkte till Seestüberi där vi vandrade längs med en sjö som ev hette Spelcher Durloboden vi vandrade länge så till slut var vi i Leitenklanomoklamm där vi försökte fota Murmeldjur men inte så lätt, dom var mycket skygga, kvällen avslutades med ett fackeltåg.

Dag 4 denna dag åkte vi en gondol lift upp till Arena center 1900 möh där vi vandrade upp till Isskogel 2264 möh efter vår vandrings väg såg vi många vackra blommande alpsidor såg min första Alpros, en härlig vandring med många fina vyer

Dag 5 denna dag tog vi vandrarbussen åt andra hållet så långt den gick, och den var så packad med folk så dagen efter så fungerade den inte blev väl överlastad, men vi kom ändå fram helskinnade alla, vi skulle denna varma dag vandra längs med Schwarzach (svartån) vi kunde se massor med foreller i ån vi kom upp till schwarzachalm där blev vi alla kvar för dels var det varmt och så underhäll värden på stället han fick lite hjälp av våran reseledare också som släppte loss där, jag låg mest och solade sköööönt, fick för mig att jag skulle bada i ån när jag gick hem, men reseledaren han före och när jag såg hanses min och själv gått i till knäna så kom jag med en dålig ursäkt och backade ur, sedan smög vi på Murmerdjur igen och denna gång han jag få ett foto av djuret

Dag 6 denna dag den varmaste, skulle åka vandrarbussen men den var ju sönder så det kom några mindre fordon men det gick ju bra det med kom dit vi skulle, där fick vi åka lift en lång sträcka, men väl uppe så blev det en rejäl vandring uppåt trodde ett tag att jag skulle ge upp i värmen men seg som jag är så kämpade jag på och rätt som det var så stod jag på toppen av Arbisskogle 2048 möh där tog vi en ordentlig rast, med underbar utsikt åt alla håll, sedan så bar det utför med oss det var kämpigt men jag och en till släntrade lite efter och fick se en hel del vackra blommor tex en hel sluttning med Alprosor vandringen tog ca 5 tim

Dag 7 denna dag bjöd på en enkel vandring till Krumbactal, där det var förevisning av osttillverkning, vi vandrade längs med en bäck ock på ett ställe fick vi gå in genom berget som en portal

Dag 8-9 som dag 1-2 men åt andra hållet

Här är några tecken sätt dom där ni vill jag orkar inte nu,,,,,,,,, …….. !!!!