Resepiraternas resealbum

Äventyr Resepiraterna, 31 juli 2014
29 bilder
5 23
8 dagar spenderade vi i Arktis. Dagar med obeskrivlig natur, god mat, härliga hiker, hundspann, ATV och båtturer. Rekommenderas varmt, även om temperaturen låg runt 7 grader.

Dubai marina

Äventyr Resepiraterna, 10 jan. 2014
36 bilder
Dubai är mer än bara shopping. Vi lyckades tillbringa 5 dagar utan det och inriktade oss på den härliga stranden, promenader i marinan och the walk , moskeer, gamla staden, kryddmarknaden, vattentaxi och ett besök i öknen. Vi åkte mest tunnelbana vilket var smidigt och billigt.

Jämtlandstriangeln september 2013

Äventyr Resepiraterna, 18 sep. 2013
19 bilder
6 40
Under 4 dagar vandrade vi från Storulvån till Sylarna , vidare till Blåhammaren och tillslut tillbaka till Storulvån. Med tält och frystorkat i packningen ville vi uppleva naturen på nära håll. I Blåhammaren blev det dock sovsal då det blåste 29 sekundmeter och orkanstyrka i byarna. Likaså tog det ...

ToR Stockholm

Weekend & Storstad Resepiraterna, 14 aug. 2013
23 bilder
1 18
Gjorde en kort tur till Stockholm i somras för att lämna tillbaka en bil. Passerade bl a Brahehus, Vadstena och Bergs slussar på vägen dit. Passade på att övernatta i Linköping. Stockholm om sommaren är otroligt vackert. Jag bor själv i Malmö och vi tycker här vi har en väldigt grön stad (parkernas...

Salzburg med omnejd maj 2013

Resepiraterna, 24 maj 2013
18 bilder
5 dagar med sachertårta, Mozart och alpluft.

Namibia "On the Road" 2012

Äventyr Resepiraterna, 5 jan. 2013
31 bilder
9 54
Jag är förvånad att inte fler svenskar upptäckt detta fantastiska äventyr. Under 2 veckor mötte vi inte en enda svensk! Vi startar i Windhoek, hämtar hyrbil (4x4) och kör mot Otjiwarongo som är vårt första stopp. Ett lagom stopp påväg mot Etosha. Hinner besöka CCF (Cheetah Conservation Fund) dag 2 ...

Norge Stavanger 2012

Äventyr Resepiraterna, 3 juli 2012
35 bilder
Vi bor granne med ett av världens vackraste land! Inte behöver vi åka ända till Nya Zeeland, samma fantastiska natur och upplevelser har vi alldeles bredvid oss, nämligen Norge. Du behöver inte heller ta dig långt norr över för att uppleva fjord, de finns på "armlängds avstånd" i Stavangerregionen. ...

Köpenhamn juni 2012

Resepiraterna, 10 juni 2012
18 bilder
Åkte över för att se sandslottsuttställningen och hamnade i fotbollsmatchen mellan danmark-holland.

Runt Mölle/Hovs Hallar

Resepiraterna, 20 maj 2012
15 bilder
Fredag efter jobb tog jag och en vänninna bilen för en korthelg fredag-lördag. Fredag kväll besökte vi Hovs Hallar och lördag utforskade vi naturen runt Mölle

Kapstaden och Kruger 2011/2012

Äventyr Resepiraterna, 2 mars 2012
47 bilder , 1 blogginlägg
3 29
I augusti bokades flygbiljetter och boende efter lite research på nätet. Så kom till slut det efterlängtade avresedatumet. 27 december flög vi ut från Kastrup, en kort mellnlandning i London, för att sedan landa tidig morgon dagen efter i Kapstaden. Vi hade ordnat transport som mötte upp och körde ...
Följer du oss på Instagram?
Där delar vi med oss av massor av inspiration och heta restips.