Anoms resealbum

Skidresa Italien 2016

Skidåkning & Vintersport Anom, 6 maj 2016
19 bilder
Efter en lång bussresa genom Europa så kom vi fram till Italien och Val di Sole dalen och Hotell Tevini,Daolasa, där vi blev väl omhändertagna, vi hade verkligen tur med vädret, sol hela dagarna och perfekt skidföre, som en dröm att åka runt uppe i Dolomiterna, åkte skidor fram till bland annat Mado...

Italien Verona o Venedig

Kultur & Historia Anom, 11 okt. 2015
44 bilder
Denna gången gick min resa till Italien, åkte buss med en lång resa genom Tyskland Österrike för att sedan hamna i Italien och Sirmione en liten stad (by) sol ligger på en halvö i Gardsjöns södra ände, På väg genom Tyskland så blev det lite tid över så vi fick besöka en förtjusande gammal stad Roth...

Val Di Sole Italien

Skidåkning & Vintersport Anom, 6 apr. 2015
31 bilder
Har åter varit till Val Di Sol på skidresa, skapligt väder, fick två soldagar, och massa trevlig skidåkning, denna gången var det strålande väder när vi besökte glaciären Cima Presena 3069 möh, vid byn Tonale, vilken utsikt det var, och allt vitt och fint. Några dagar åkte vi i backarna vid Madonn...

Almunecar tredje gången

Sol & Bad Anom, 27 dec. 2014
29 bilder
Tröttna på regniga hösten tog en resa till Spanien, och det blev Almunecar på Spanska solkusten, där har jag varit två gången tidigare så jag kände mig lite som hemma, men nu får jag väl räkna tredje gången gillt, men jag hade en fin solsemester, inte så mycket att göra där, om man inte hittar på eg...

Österrike-Uttendorf

Sport, Natur & Fritid Anom, 7 aug. 2014
44 bilder
Så blev det då åter en härlig vandringsresa till Österrike, denna gången åkte jag mer Hans Henriksson som reseledare, det var 24e turen för han så han kunde sin sak. Varit på flera härliga vandringar, men tyvärr denna gången lite otur med vädret, har besökt en isgrotta, men vägen upp dit blev vi r...

Skidresa till Dolomiterna Italien

Anom, 21 juli 2014
21 bilder
Sitter nu i värmen och drömmer mig tillbaka till min skidresa i Mars Har varit i Italien och åkt skidor i Dolomiterna vi bodde på Hotell Tevini i Val di Sol, Trevliga resekamrater, vi åkte buss med Simons resor i Säffle, åkte tryggt och säkert, lite jobbigt, det tog ju drygt ett dygn, vi hade härli...

Vandra på Mallorca

Sport, Natur & Fritid Anom, 8 okt. 2013
39 bilder
Var med ett gäng glada PROare och vandra på Mallorca, fick se många fina småbyar, slättland och höga berg, vi besökte också Palma en historisk stad, vi hade dessutom mycket bra guider som kunde sin sak, så resan var fulländad, rekomederas gå vandring på Mallorca, en fin upplevelse och så mycket man ...

Norges fjäll och fjordar

Sport, Natur & Fritid Anom, 1 sep. 2013
36 bilder
Vår utgångspunkt var Geilo, där vi bodde fint på Ustedalen hotell, och fick god mat alla dagar.. Första dagens utflykt gick till Kjeåsen via Hardangervidden många fina platser fick vi se, även ett besök på Sima kraftverk, innan vi fortsatte upp till Kjeåsen med dess bedårande utsikt, läs gärna boke...

Vårvinter i Bad Gastein 2013

Sport, Natur & Fritid Anom, 1 sep. 2013
11 bilder
Som vanligt en tur på vårkanten till Österrike, men denna gången var vädret mot oss, vissa dagar såg vi bara ett par meter man åkte i blindo, snöyra och dimma, en dag åkte jag bara upp till toppen och tog liften ned igen, tog i stället en simtur i 32 gradigt vatten simma ut där det var snöstorm och ...

Vad hände under vår sommar höst under 2012

Sport, Natur & Fritid Anom, 30 juli 2013
60 bilder
Jag har inte varit så aktiv på ett tag, så nu gör jag ett album av vad jag gjorde efter mitt benbrott.. Först så var jag till Funäsdalen med dotter och barnbarn, jag kunde tyvärr inte åka något.. Besök i Oslo och dess fina Operahus, var även uppe på Holmenkollen På sommaren åkte jag Inlandsbanat ...
Följer du oss på Instagram?
Där delar vi med oss av massor av inspiration och heta restips.