Dag för dag: Resealbumet "Arkansas och Florida 2013" av Vidakatten

28 maj 2013 - Sverige
Nu närmar det sig med stormsteg! Snart är det dags för oss att ge oss iväg på vårt stora äventyr! Snart ska vi äntligen återförenas med vår efterlängtade son/storebror/pojkvän i USA. Det är nästan så att det känns overkligt och lite nervöst!!!! Det mesta är fixat. Det återstår bara lite jobb, skola, packning och såklart några pass på gymmet. När vi åker flyttar våra hus o kattvakter in, så vår gosiga katt behöver inte vara ensam!!!
Hoppas ni vill följa oss på vår spännande återföreningsresa!
28 maj 2013 - Arkansas, USA
Snart får vi träffa honom!!!
6 juni 2013 - Little Rock, Arkansas, USA
Äntligen!!!!!
7 juni 2013 - Little Rock, Arkansas, USA
Så var vi då framme till slut. Efter en lång resa, både gällande avstånd och känslor kom vi då hit i går kväll lokal tid. Allt gick bra utan några större komplikationer. En man sällskapet lyckades dock att slarva bort: en kofta, en sminkväska, en matsäck och fem boardingkort......inte ens allt på samma gång!
Immigration i Atlanta gick smidigt trots en dotters sprutande näsblod. När vi landade i Little Rock var vi alla genomtrötta och förväntansfulla. Så bara stod han där mitt framför oss och väntade! En sån känsla att få krama om honom igen! Overkligt galet! Det går inte ens att beskrivas med ord!!!! Ett sällskap bredvid blev märkbart rörda. "We don't know what's going on but it must be something special" En dam hade tänkt att ta upp sin egen kamera och föreviga mötet för att sedan erbjuda sig att e-maila bilderna till oss! Nog var det " something special"!!!!!
Vi trotsade all jet lag och efter vi checkat in på vårt hotel letade vi naturligtvis upp Taco Bell!!!!
Har sovit såååå gott och nu väntar en american breakfast och sedan kör vi "hem" till Deer som F sa!
Kram på er alla från en väldigt lycklig och "hel" familj!
8 juni 2013 - Arkansas, USA
Efter en halvtaskig frukost på hotellet i körde vi igår mot Russelville, där vi träffade Frankie (värdbror) med familj. Vi fick nycklarna till deras hus som vi fått låna eftersom de ska på semester. Sedan åkte vi till Deer där Joei (värdsyster) med barn mötte oss för att visa Deer High School. Sedan åkte vi hem till dem för att köra/åka 4-hjuling. På kvällen träffade vi Joyce och Frank ( värdföräldrar) och åt på en restaurang med enorm utsikt.
Idag, lördag, var vi uppe tidigt, åt frukost på Subway och åkte sedan till Horseshoe Canyon där vi var ute på en lång ridtur och zip- lineåkning! Så häftigt!
Vi mötte upp Joei med familj + Joyce och Frank i Harrison, ca 45 min från Deer. Åt en god kvällsmat på Coltons. Ett av F:s favoritställe. Det föll hans pappa i smaken också. Han klämde sitt livs största hamburgare.
Sedan hägrade Walmart (i alla fall för alla utom en.....)
Kvällen avslutade vi hos Joyce och Frank med smores och diverse bakverk. F började packa....oj, oj, oj, hur ska vi få hem allt?
I morgon ska vi till kyrkan... Ska bli spännande!
Redo för the zip-line!!!
Rundvisning på Deer High School
9 juni 2013 - Arkansas, USA
Dagen började med en löptur på vilken vi träffade på både knallgula fåglar, en hjort, en mula en häst! Tyvärr är vi fortfarande något jetlaggade, så det blev en tung runda. Sedan åkte vi till kyrkan. En två timmars söndagsgudstjänst med predikan, böner, körsång och bibelskola... Inte vår grej precis.... men intressant. Alla var välkomnande och de tackade oss för att de fått ha F hos sig. Han har gjort en stor insats i deras kör! Så vi kunde ju inte vara sämre, utan vi fick fram och delta i körsången från podiet vi också!
Sedan var det stor middag med bl.a chicken and dumplings och den berömda bananapuddingen hemma hos Joyce och Frank. Sedan åkte vi och hikade till The Glory Hole.
Efter det åkte vi hem fick packat det mesta av F:s grejor. Verkar som om det ska räcka med att vi betalar för en extra väska på flyget hem!!! Förvånande, för det är MASSOR som ska med hem! Har precis kommit tillbaka från Frank och Joyce där vi ätit kvällsmat, pratat och kollat basket och baseball på TV. I morgon ska vi äta american breakfast med gravy and biscuit hos dem och sedan kör vi till Branson för lite shopping.
Ha det bra alla, för det har vi!!!
The Glory Hole
10 juni 2013 - Arkansas, USA
Var bjudna på frukost hos Joyce & Frank på morgonen. Egg & bacon, sausage, biscuit & gravy, applebutter, chocolate gravy...... Föll inte oss alla i smaken...
Efter frukost körde vi till Branson i Missouri för shopping. Vi hittade en hel del! Old Navy levererade, Nike factory outlet likaså. Hollister gjorde inte tjejerna besvikna med 40% off! Lunch på Taco Bell och frozen custard på Andys. Herrarna i sällskapet testade smaklökarna på Pepper Palace" The strongest salsa in the universe" något vi andra fick lida av på vägen hem....Branson kändes lite som ett Las Vegas i miniatyr. Vi har haft det riktigt varmt idag. Över 30 grader. Härligt!
I morgon väntar en tur till Jasper och ev ett dopp i Buffalo River.
Nu rasar vi i säng... Shopping tar på krafterna!
Southern breakfast!
10 juni 2013 - Branson, Missouri, USA
Lycklig tjej!
Kommentarer: 1 Skriv kommentar
11 juni 2013 - North Little Rock, Little Rock, Arkansas, USA
Löprunda på morgonen, benen inte jet-laggade längre, men oj så varmt det var idag!
Efter frukost åkte vi till Jasper där vi äntligen skulle få besöka "Emmas museum of junk". Till vår stora besvikelse var där stängt. Sedan blev det födelsedagslunch för F, en dag för tidigt, på Ozark Café. Sedan skulle Joei köra grabbarna till simning, så vi fick ta det första jobbiga avskedet. Innan vi åkte hem för att packa körde vi bort om skolan där kompisarna mött upp för att säga hej då... När vi packat det sista och fixat till i huset åkte vi till Joyce och Frank för att säga hej då! Ni som känner mig vet att jag har väldigt svårt för avsked, så detta blev jobbigt. Många tårar..... Man blir så rörd över dessa människor som tagit F till sig och varit en del av hans liv under utbytesåret. Att hamna i Deer, Arkansas har säkert varit mer speciellt än vi bara kan ana, vi är så oerhört tacksamma att han hamnade hos dessa fantastiska Breedloves! Helt underbara människor!
Nu har vi kommit till hotellet i Little Rock och vi ska äta mexikanskt om en stund. F guidar oss i den amerikanska restaurangdjungeln. I morgon bitti lämnar vi Arkansas och lyfter mot Florida!!!!
11 juni 2013 - Arkansas, USA
Farväl av värdföräldrarna
Utanför "vårt" hus
Kommentarer: 1 Skriv kommentar
13 juni 2013 - Treasure Island, Saint Petersburg, Tampa, Florida, USA
F:s födelsedag firade vi på resande fot. Lämnade hotellet i Little Rock på morgonen. Sedan gick resan mot Tampa, FL via Atlanta. Gick hur fint som helst, men sedan blev det trubbel med bilen. Trots att allt var förbokat och klart så fanns det ingen bil till oss. De försökte uppgradera oss till större bil, men det var bara större bil utan någon plats för bagaget. Efter en timmes väntan hade de fått fram vår bil, en ny, fin Chrystler, som verkar sköta det mesta själv! Dock inte ljuset, vilket resulterade i ett möte med farbror polisen senare på kvällen.Som kompensation för att vi fick vänta på bilen kommer vi att få 25% tillbaka när vi lämnar den (utan att vi knorrat särskilt. This is America!)
På kvällen firades det 18-årsdag på Bubba Gump. Mums!
Bor i en fin lägenhet precis vid stranden, solen skiner, temperaturen är underbar. En härlig (ja, faktiskt!) löprunda blev det nu på morgonen och nu avnjuter vi frukost på balkongen. Livet är bra härligt ibland!!!
Utsikt från vår balkong
14 juni 2013 - Treasure Island, Saint Petersburg, Tampa, Florida, USA
Nu har vi haft två härliga dagar här. Laddat batterierna inför Orlando! Vi har tillbringat tiden vid stranden och vid poolen. I går åt vi kvällsmat vid poolkanten. Vi grillade kyckling och hade gjort en god sallad till. I morse invigde A sina nya aprikosfärgade(!!!) löparskor. Egenkomponerad frukost intogs på balkongen. Idag har det varit häftiga vågor som vi roat oss i. Härligt! Ska snart ut och äta en förhoppningsvis god kvällsmat! I morgon bitti checkar vi ut härifrån och kör mot Orlando. Ha det bra där hemma! Kram till er alla!
16 juni 2013 - Orlando, Florida, USA
Kom hit i går vid lunchtid. Vårt rum var redan klart, så efter vi lastat in allt åkte vi till världens största Mc Donalds för lunch. Inte njutbart precis, även om de hade väldigt goda turkey wraps. När vi satt där och åt öppnade sig himlen och poolplanerna för eftermiddagen raserades. Vi hittade till Florida Mall istället. Där spenderades eftermiddagen och kvällen... utan problem. Sale på Victoria's secret.....
I morse var det till att gå upp tidigt. T sprang utomhus och A tog löpbandet på gymmet. Vi har american breakfast inkl på hotellet men hade inte allt för stora förhoppningar. Men ack så fel vi hade!!! Det fanns nästan allt att välja på!! T.o.m havregrynsgröt UTAN en massa socker i!
Sedan spenderade vi hela dagen på Island of adventure, en av Universals parker. Det har varit riktigt varmt hela dagen och vi fick klarat av ett vätskebristtillstånd inne på Harry Potterområdet innan vi kunde gasa vidare.... Tur vi har en egen doktor med oss!!! Efter tillbudet flöt allt på som det skulle och vi fick åkt många häftiga attraktioner och rollercoasters. Vi lurade t.o.m med pappan i familjen upp i Jurassic Park-riden... inte så poppis. Helt slut lämnade vi området och käkade kvällsmat på Taco Bell. Nu sitter vi vid poolkanten/badar i poolen. Det är 27 grader kl 21.30! Underbart!!!
I morgon ska vi ta reda på vad Universal Studios har att erbjuda och A tänker tanka fullt med vatten innan start!