Dag för dag: Resealbumet "90 dagar i Asien" av Majs

19 september 2007 - Thailand
Tigertempel
Vi började resan i Bangkok, där ifrån gjorde vi en dagsutflyckt till tigertemplet och var och tittade på bron över floden Kwai. TIgertemplet var spännande, trotts att de vuxna tigrarna var overkligt trötta så hade små tigrarna energi får alla. Det var den lille krabaten på bilden som gav mit mitt ärofyllda tigerbets ärr. Sylvassa tänder, mycket värre än valptänder!!
26 september 2007 - Mae Nam Beach, Koh Samui, Thailand
sand, palm och hav
Första sandstranden på resan, den var efterlängtad och välbehövlig. På koh samui var helt klart Mae nam den bästa stranden. Det låg i anknytning till en lite härlig by där man kunde äta billigt och hur gott som helst.
5 oktober 2007 - Koh Samui, Thailand
Fischermans village
I Fischerman village åt vi dom bästa vårrullarna på hela resan, kommer inte ihåg restaurangen men vi kallade den "den röda restuarangen" eftersom all inredning var röd
10 oktober 2007 - Prachuap Khiri Khan, Thailand
Aptjuv
Efter lite sol och bad åkte vi upp längst västkusten och stannade i Chumphon och den mysiga fiske staden Prachuap Khiri Khan. Ena delen av staden var helt överbefolkad av apor, när vi var där belv vi rånade av dem. dem rakarna tog vårt vatten....
"staden bland bergen"
Prachuap Khiri Khan betyder "stad bland bergen", och det stämmer verkligen underbart fina kalkstensformationer omringar staden och ger otroliga vyer.
13 oktober 2007 - Phra Nakhon Si Ayutthaya, Thailand
Nationalparks besök
När vi var i Ayuthaya passade vi på att göra en dags tur till Khao yai National park. Vi hade stora förhoppningar att se vilda elefanter, tyvärr hade vi inte sån tur men det var en rikigt upplevelse iaf, och vi fick faktiskt se en varan... de ni
Kommentarer: 3 Skriv kommentar
18 oktober 2007 - Siem Reap, Kambodja
Bayon
När vårt visum tagit slut i Thialand begav vi oss till Kambodja, ett underbart land. I siem reap besökte vi självklart Ankor Park. Vi hyrde cyklar och trampade runt på detta otroliga tempel område och bara förundrades om hur man har lyckats bygga dessa fantastiska tempel.
19 oktober 2007 - Bătdâmbâng, Kambodja
Flytande by
Åkte mellan Siem Reap & Battambang med båt. Färden började i en snårig teräng där vassen nästan var lika hög som båten. Vi passerade sedan Kambodjas största sjö Tonlé sap och längs vägen körde vi även förbi många flyttande byar.
20 oktober 2007 - Bătdâmbâng, Kambodja
Fruktstånd
21 oktober 2007 - Bătdâmbâng, Kambodja
Fisch Amok
Var på matlagningskurs på "Smokin´Pot" Började dagen med att gå till Marknanden för att köpa ingridienser och sen fick vi lära oss att laga bla. Fisch Amok - riktigt gott
31 oktober 2007 - Sihanoukville, Kambodja
Fiskebåtar
Efter några veckor av äventyr känndes det skönt att få koppla av i Sihanoukville. Vi solade på dagarn och på kvällarna satt vi på stranden och åt grillad baracuda och drack en Ankor. Det är gott att leva!
7 november 2007 - Thailand
Royal Palace
Snabbmat på floden
Efter Kambodja åkte vi tillbaka Thailand och Bangkok.
18 november 2007 - Thailand
Solnedgång
Vi åkt sedan till Koh Chang och därifrån till Koh Mak. Koh mak var en stillsam och skön ö, där man inte hade några krav att göra någonting. Vi slappade och åt CheesCake (var den bästa CheesCaken någonsin)
Kommentarer: 6 Skriv kommentar
26 november 2007 - Koh Tao, Thailand
Fina vyer
Var på koh Tao och snorkalde en massa
1 december 2007 - Kuala Lumpur, Malaysia
Petronas Tower, Manara Kuala, Independence flag
Kuala Lumpurs tre största "sights" på ett och samma foto.
10 december 2007 - Sandakan, Malaysia
Urangutanger
ingen lyssande bild men att se urangutangerna leka och äta var verkligen häftigt. Var på ett center för urangutanger som blivit hemlösa efter att man hugt ner regnskogen för att göra plats för palmolje plantage.