Zakynthos

Resealbumet skapat av: Jimmyfelix
27 juli 2014
Visningar: 113
Zakynthos är den grekiska paradisön, som är löjligt lika vacker och spännande som på bilderna du ser i resekatalogen. Sommaren 2013 besökte jag och ett par vänner ön för första gången, och vi blev så förälskade att vi besökte den sommaren 2014 också. Från min sida, dels för att jag inte hann uppleva allt jag ville under våra första två veckor, men samtidigt även för att Zakynthos är så breathtaking att du inte riktigt kan få nog utav ön. Det finns så mycket att se, så många stränder att besöka, så många utflykter att göra för att verkligen få en helhetsbild utav Zakynthos. Ett tips för den som vill ha en resa innehållandes både lugna lata dagar på beachen, en eller fler pulserande galna partynätter, och ett minne för livet.

Jag kan av egen erfarenhet tipsa om att boka utflykter med de lokala anordnarna då du får det billigare, och mer kvalité i jämförelse med det som din researrangör erbjuder. För att hinna med så mycket som möjligt och även kunna slappa så rekommenderar jag att resa två veckor till den här destinationen. Att åka taxi är relativt billigt, vi har betalat som max 24 € för en enkel resa, och det är helt klart värt pengarna om du vill besöka de flesta stränderna runt om på ön såsom Alykanas, Gerakas, Porto Zorro, St. Nicholas eller populära Banana Beach.

Argassi, Kalamaki och Laganas är de tre områdena som man i stort sett bor på om man bokar med svenska researrangörer. Vi har under våra båda resor hit, bott i Kalamaki som är ett lugnt område men som ändå har liv och rörelse. Argassi är vad jag har fått bilden av mer anpassat för barnfamiljer eller romantiska semesterresor. Laganas, innehar liv och rörelse dygnet runt. Det här är själva partydelen på Zakynthos, och även om jag hade ett par blöta galna utekvällar här så är jag glad att jag inte bodde här, utan lite mer i utkanten då det blir rätt häftigt under kvällarna.
Kategori: Sol & Bad
Besökta länder: Grekland
Reslängd: 15 dagar
Datum: 8 - 22 juli 2014

Bilder

Karta