Utflykt med Möllevångsgillet till Ven

Resealbumet skapat av: Gullsing
5 juli 2009
Visningar: 1669
Vi hade tänkt oss att ta en resa till Ven i sommar, för det var verkligen på tiden igen. Men så fick vi medlemskap i Möllevångsgillet och de skulle anordna en utflykt till Ven. Det var klart att vi hakade på, för att bara resa till Ven ger inte lika mycket, som en guidad tur.

Tyvärr fick vi inte se Stjärneborg, vid besöket på Uranienborg, Tycho Brahes stjärnobservatorium. Men det kan man ju se en annan gång. Nu vet vi det mesta om Ven.

Där bor en mängd konstnärer och man har till och med wiskytillverkning på ön. Det ligger en fin golfbana på Ven också.

Ven är en mycket vacker ö och vi hade i alla fall tur med vädret. Det solade hela dagen, men kändes ibland lite för varmt. Men aldrig att vi kom att klaga. Den här resan var en av de bästa vi gjort.
Kategori: Kultur & Historia
Besökta länder: Sverige
Reslängd: 1 dag
Datum: 4 juli 2009
Blogg: 2 inlägg

Bilder

Karta

Kommentarer

Av Marex23
26 aug. 2009 23:02
Trevlig beskrivning av Ven och vackra bilder! Tack för titten.
Av Grethe1
29 juli 2009 16:45
Trevligt berättat om Ven och fina bilder. Jag var där i mitten av juli. En vacker ö. Vi hade tyvärr dåligt väder med ösregn och åskväder.
15 juli 2009 16:41
Tack för titten! Trevligt att få se dina bilder och läsa om denna ö som jag ännu inte hunnit med att utforska. Men en gång skall jag ta mig dit! Karin
7 juli 2009 16:07
Mycket vackra bilder och ven har jag aldrig varit i så det var kul att få se dom genom ditt japanska foto öga ;) :) Marre
Av Mpc
6 juli 2009 08:16
Trevlig läsning från pensionärs träff Möllevångs gille berätta lite mer om dom ser ofta att dom har Ann-ornat något.
6 juli 2009 00:06
Som vanligt har du gjort ett intressant album med bra texter till bilderna. Det var kul att se och läsa.
5 juli 2009 22:34
Mycket trevligt att se hur där ser ut idag, det var c:a 50 år sedan jag var på Ven har sedan bara passerat förbi sjövägen
5 juli 2009 21:45
Du är suverän på att ge bra utflyktstips i vårat land. Mycket trevligt resalbum.
5 juli 2009 21:38
Vilken härlig resa. Vad nderbart dte är när man känner att det är "en av de bästa man har gjort". Fortsatt trevlig sommar :-)
Av Silvana
5 juli 2009 16:37
Tänk om vi hade vetat att det fanns båtförbindelse mellan Landskrona och Ven när vi var där. I stället åkte vi med en liten skuta som gick från Råå och det blåste och var så kallt. På hemvägen fick jag, i avsaknad av tröja, svepa in mig i en tidning för att få någon lite värme och skydd för regnet som också börjat. Men det var en fin ö trots vädret och dina fina bilder får oss att fundera på en liten tur dit igen men denna gång via Landskrona.
Av Anom
5 juli 2009 15:17
Tack Gilla Ja som vanligt när du är i farten så blev det en bra berättelse med många fina bilder och kommentarer, bussen liknar nästan den jag en gång i tiden tog mitt körkort på utan scervostyrning. Du gjorde mig verkligen sugen på att besöka denna fina ö, men när ska jag få tid över till alla ställen jag vill se.