Spontanresa till Kalabrien och Amalfikusten 2011

Resealbumet skapat av: Rolf_52
3 mars 2012
Visningar: 1083
Kan vi inte åka någonstans tillsammans säger grabben och dottern plötsligt...."det var så länge sen". De är båda 20+ och har en knapp vecka ledigt innan studierna drar igång. Hustrun kan inte pga jobb och när hon säger "åk du med ungarna" så protesterar jag inte. Vart ska vi åka då...? Vi kollar billiga flyg och ser att Ryan Air börjat flyga till Lamezia från Skavsta. Under 2000 tur och retur med skatter och avgifter för oss tre tillsammans. Helt okej. Och hyrbilen i Lamezia bokad på nätet blir inte heller dyr.

Vart från Lamezia? Kalabrien och Tropea ser skönt ut. Vi har funderat på att skaffa hus i de trakterna så det blir bra. Sicilien? Nej...grabben vill norrut...italienska ligan startar och Napoli har hemmamatch. Det betyder i praktiken Amalfikusten och Neapelbukten - ett av mitt (ej Romneys) och hustruns absoluta favoritresmål någonsin. Här har vi firat bröllopsdagar och återkommit.

http://www.reseguiden.se/forum/resor/neapel-capri-ischia-och-amalfikusten-1888

Jag har svårt att dölja min förtjusning och börjar febrilt att leta efter hotell på nätet. Inte lätt att hitta något bra med kort varsel i Positano eller Amalfi så här års...i alla fall inte något som inte ruinerar en. Le Sirenuse tar tre-fyra gånger mer än när jag och hustrun bodde där efter högsäsong. I Praiano som ligger mellan Positano och Amalfi hittar jag till slut ett hyfsat prisvärt hotell med terass mot havet...nu väntar underbara dagar...kolla gärna bilderna:)
Kategori: Kultur & Historia
Besökta länder: Italien
Reslängd: 5 dagar
Datum: 25 - 29 augusti 2011

Bilder

Karta

Kommentarer

Av Kindbom
6 mars 2012 19:41
Det är klart att som ansvarsfull förälder så gäller det att ställa upp för sina barn, och om gäller det en utlandsresa (eller inlands) så säger man inte nej.