Portugal 2009

Resealbumet skapat av: Nisse2ears
5 juli 2009
Visningar: 2051
Vi flög till Lissabon och tog hyrbil ner (snåla inte på försäkringen som täcker hela självrisken!) till Vilamoura.

På vägen hem till Sverige igen stannande vi i Huvudstaden några nätter.
Besökta länder: Portugal
Reslängd: 9 dagar
Datum: 23 juni - 1 juli 2009

Bilder

Karta

Kommentarer

19 juli 2012 22:00
Hej! Vilken trevlig resa ni verkar ha haft. Vi ska också åka den resan sista veckan i augusti och ska hyra bil. Börjar i Faro och sen blir det Lagos och Burgau som stopp sen så kommer vi göra dagsutflykter i Algrave och Alentejo för att sedan bila upp till Setúbal och bo på Pousadas och lämna bilen där för att åka buss in till Lissabon sista dagen. Min fråga till dig är, kändes det farligt att köra i Portugal? Enligt regeringens reseråd, se länk nedan så säger de ju att trafikolyckor är den största olycksfaran. Vi tänkte ju också åka småvägar, men de är alltså mer trafikerade upp för västkusten än motorvägen? (jag läste dina kommentarer i något forum) Kan man komma upp på motorvägen och inte behöva betala full kostnad om man inte åker hela vägen? Ni var visst där för några år sen men hoppas du fortfarande är inne här. Hoppas du kan hjälpa mig svara på mina frågor. Mvh//Frida Pettersson http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Lissabon/Reseinformation/Reseinformation-Portugal/