Tack för Du gav dig tid att titta. Tack för alla fina kommentarer.
Kul att det finns fler än jag som gillar grisfötter. Den episod som jag minns mest var Nattresan Alvesta-Stockholm 5 aug. hoppas Du inte missade den.
Jag, min man och vår äldste son gjorde en liknande, men inte så lång resa 1959, då min Pappa fyllde 50 år. Vi åkte med tåg, från Helsingborg till Göteborg och sen till Karlstad, där vi övernattade. Sedan reste vi vidare, så vi kunde åka färjan Selma Lagerlöf. så småningom kom vi till Mora och vidare till Falun, där mina kusiner bodde. Övernattade där och fortsatte till Stockholm och firade där. De... »
Jag känner igen klädseln. Ett sån mode. Då var jag 21 och det fanns minsann inget ungdomsmode då. Man var TANT med stora bokstäver. Klänninge var väl OK, men man skulle ju ha dräkt med hatt, handskar, skor och väska, som matchade i färg. Uschíana mej!!!
Tack för dina fina kommentarer. Härlig resa att minnas. Ganska annorlund. Min kusin och jag gjorde många resor tillsammans.
När vi träffades som lite äldre snackade vi alltid om våra RESE-Minnen. Tyvärr dog han i en bilolycka 1999 end 62 år gammal.