Malapascua igen...

Resealbumet skapat av: Tima
14 mars 2012
Visningar: 980
Ja du känner säkert igen dig...

Hemma är det kallt och ruggigt, man drömmer sig bort till värmen och önskar att man var någon annanstans - plötsligt bestämmer man sig för att boka den där resan till värmen.... men rätt snart dyker det upp ett litet hinder - vilken destination ska jag välja och vad vill jag få ut av mina dagar, orkar jag planera rutten, fatta vilket boende som är "bäst"?

För mig var det enkelt!! Jag frågade mig själv - vilket ställe längtar jag just nu till, ett ställe som har allt det det där du vet, vita stränder, palmer, klart vatten, där man får känna total avslappning, inga måsten, få vara ifred, ofokus på det kommerciella, ligga och slappa i en hängmatta i tysthet, läsa en bok eller lyssna på skön mp3-musik, när det börjar bli lite tråkigt kanske man kan ta sig ett dyk/snorkla och beskåda undervattenparadiset... Jag kom på det rätt fort; "Det får bli Malapascua igen, bokar in mig helt enkelt på samma resort, ber dem komma och hämta mig från flygplatsen - jag vet helt enkelt att det kommer bli perfekt utan besvikelse eller hinder!"

Resan dit var lång för våra fjuttiga semesterdagar, men det var det värt för jag ville ju så gärna komma tillbaka till detta helt underbara mysiga stället och pyttelilla ö med alla dessa trevliga öbon som gärna pratar lite med dig eller hälsar glatt när du passerar dem. I just love this little island!
Kategori: Sol & Bad
Besökta länder: Filippinerna
Reslängd: 31 dagar
Datum: 25 februari - 26 mars 2012

Bilder

Karta

Kommentarer

Av Rolf_52
15 mars 2012 12:30
verkar rätt drägligt där på Malapascua;)