Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
Kryssning på Medelhavet
Kryssning på Medelhavet
Kryssning på Medelhavet
När jag skulle fylla 70 år, september 2005, bestämde vi oss för att företa en kryssningsresa. Redan i november året före beställde vi resan, som innefattade en veckas kryssning med Royal Carribeans Splendour of the Seas, flyg tur och retur med Spanair till Barcelona och sex nätter på hotell Rialto i Barcelona. Det blev en spännande väntan under året, som följde.

Resan gick över Marceille, Villefranche, Livorno, Civittaveccia, Neapel och tillbaka till Barcelona.

Läs även bloggarna nedan. De har jag lagt till i efterhand och nu har jag kopplat dem hit. Där finns det mer text, som beskriver kryssningen. Jag hade inte kunskapen att koppla bloggarna, när jag gjorde Albumet och sen hade jag glömt bort dem.
Spara som favorit | Dela med andra:    
Visa resan dag för dag »
Blogg
Kryssning på Splendour of the Seas 2005.3 sep 2005
Reseberättelse från en kryssning med Spl...10 sep 2005
Filmer
Fenixmona säger:
Vilken fantastiskt fin födelsedag och resa! Kramiz
2011-10-10 05:10 - Anmäl
Tack, Gilla, för jättetrevlig läsning av din annorlunda födelsedag... Skönt att du orkade med uppvaktning i alla fall. Och vad mycket ni fick se på den kryssningen! Blir det en resa till nu i september?? :)
2010-03-30 16:37 - Anmäl
Myrran säger om bilden "Restaurang Gambrinus.":
Och jag förknippar Gambrinus med en liten enkel restaurang (knappast med guld och så) på Hantverkargatan i Stockholm. Maggan
2010-03-27 20:10 - Anmäl
Reseglad säger om bilden "Grönsaksblommor.":
Fantastisk vackert.Nyttigt och gott !
2010-03-27 15:45 - Anmäl
Fantastisk RESE-Album. Kryssningar är FANTASTISKT Gjorde min första 1966 till Nordkap-Island-Skottland 2 veckor och min senaste 2009 2 dagarskryssning till Riga Båda fantastiska ich finns på Reseguiden Tack för att jag fick uppleva Medelhavet genom ditt ALBUM
2010-03-27 11:10 - Anmäl
Resenär
Gullsing

Resrutt

3 sep 2005
4 sep 2005
6 sep 2005
7 sep 2005
8 sep 2005

Fakta om resan

Datum: 3 - 10 Sep 2005
Reslängd: 7 dagar