HURTIGRUTEN

Resealbumet skapat av: Karinlorvik
1 juli 2015
Visningar: 495
Reste med Hurtigruten MS NORDNORGE i maj, en båtresa längs Norges långa kust från Bergen i sydväst till Kirkenes i nordost - och åter. Elva dygn tar den klassiska rundresan, med många stopp undervägs. Hurtigruten är ingen lyxkryssare, utan ett arbetande fartyg som fraktar folk och styckegods längs kusten - samt turister från när och fjärran. Hytter finns i olika kategorier och prisklasser, och maten ombord är fantastisk (helpension på rundresan). Ett stort och varierad utbud landarrangemang erbjuds passagerarna.


Vill ni se hur vi åkte till och från Bergen, så ta gärna en titt i mitt senaste album: NORGE "på tvären" ...
Kategori: Kryssning
Besökta länder: Norge
Reslängd: 12 dagar
Datum: 4 - 15 maj 2015

Bilder

Karta

Kommentarer

3 juli 2015 11:10
Tusen tack för favoritvalet Catarina! Kul att du lagt Hurtigruten på din "bucket list".
3 juli 2015 11:05
Tack så mycket Rolf, jag rekommenderar varmt en resa med Hurtigruten, vill själv gärna göra om den, en sommarresa med midnattssol vore inte dumt ...
Av Marulk
3 juli 2015 09:56
Fantastiska bilder Karin, som alltid från ditt ljuvliga Norge ;) lägger Hurtigrutten på min 'bucket list' /Catarina
Av Rolf_52
2 juli 2015 21:06
Fantastiskt album om en resa man gärna vill göra någon gång :)
2 juli 2015 12:53
Det var så lite så. Jag skulle gärna ta den turen, men Bert vill inte, för han känner att vi inte skulle orka med den. Kram/Gilla
2 juli 2015 12:36
Tack så mycket, Gilla!
2 juli 2015 00:01
Det var en fantastisk resa, du har gjort. Du kan det där med att ta vackra bilder också. Jag har tittat igenom hela resan och suttit och njutit hela tiden. Kram/Gilla