Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer

Resealbum Samos

Lilla ögruppen Fourni ligger bara en kort sträcka från Samos och är ett paradis om du söker lugn och ro. Båtar går flera ggr i veckan från Samos. Bäst bor du ...
av Moi2|18 okt 2012|Båtluff
142
14 härliga dagar i den lilla byn Kokkari. En del sol o bad men mest vandring i omgivningarna: Bl.a till Manolates, Vourliotes, Mana spring, Avlakia. Kokkari ...
av Heliuss|7 nov 2011
111
Ännu ett besök på Samos, det tredje, är nu lagt bakom oss. Två veckor går fort när man har roligt heter det och det stämmer verkligen. När vi skulle åka hem sa ...
av Sierra|20 sep 2011
3385
av Moi2|19 feb 2011|Sol & Bad
431
sommaren 2010 hittade jag & min pojkvän en sista minuten på just reseguidens hemsida och åkte iväg till Samos en vecka!
av Helling|23 nov 2010
1
av Jojes|30 aug 2010|Sol & Bad
3516
av Madelenehilden|16 mar 2010|Sol & Bad
1810
Samos en vecka i augusti... alldeles, alldeles, uunndderbart! Mitt sedvanliga resesällskap, Hanna 12 år var med även denna gång. +38 grader och sol gör att ...
av Annikahanna|14 okt 2009|Sol & Bad
2410
Samos är en av de grönaste och mest mångskiftande öarna i Egeiska havet och erbjuder det mesta; tysta byar bland bergen, livliga orter med många turister, ...
av Sierra|21 sep 2009|Sol & Bad
56230
Vi flög till Samos i år och åkte till öarna Ikaria och Fourni. En utmärkt kombination. Ikaria, spännande och annorlunda. Fourni, mysigt, genuint och litet. Och ...
av Sirapp|10 jul 2009|Båtluff
55192

Sida:12Nästa
Annons:
12 svar
Tips Samos!
4 veckor sedan av Csmh
Boende bokat i Pythagóreion/ Samos från 1-22juni. Många säger att det är dölugnt på Samos så jag skulle vilja ha lite tips från er som varit där förr på vad man kan se och göra? 1. Vilken är den finaste stranden i Pythagóreion? 2. Vilken är ...
Tips & råd
12
11 svar
Flyg Samos?
13 veckor sedan av Csmh
... Fritidsresor hade första resa till Samos den 25/6 vi åker den 1/6 =( Csmh: Tack! =) Sierra: Apollo börjar flyga på Samos 18 maj och har en avgång 1 juni. http://www.apollo.se/ Aurorah: Hejdu, söker också boende i Pythagorian, undrar om du ...
Tips & råd
11
1 svar
Pengakrisen
3 veckor sedan av Csmh
Hur funkar det med uttag i Grekland nu och denna pengakrisen? Sierra: Eftersom jag vet att du skall till Samos vet jag att bankomaterna funkar ua där och även i övriga Grekland.
Tips & råd
1
1 svar
Moppevänlig ö
7 veckor sedan av Moniza
... bara" vackra stränder att se? Sierra: Samos, en av Greklands grönaste öar, lite trafik och sköna vägar. Vi hyr alltid scooter och drar runt på ön. Nästa gång blir i aug/sep :-) Kolla mina resealbum så har du några bilder från ön: http:// ...
Tips & råd
1
8 svar
Ö i grekland för 6st vuxna
8 veckor sedan av Carrocarola
... man enkelt åker till med båt. Sierra: Samos, en av Greklands grönaste öar kan vara det ni söker. Vi har varit där några gånger och du kan få lite info i mina resealbum från två av besöken. http://www.reseguiden.se/forum/resor/samos-2009- ...
Tips & råd
8
Guide till Joniska öarna
av Stine, 20 jun 2013
Här visar sig Grekland från sin bästa sida På Greklands västkust ligger en av landets vackraste ögrupper, Joniska öarna. Här är vattnet klarare än på någon annan plats i Grekland ...
Mitt hemliga Kreta
av Stine, 20 maj 2013
5 måsten på grekisk favorit På senare år har Kreta seglat upp som en favorit bland svenska resenärer. Här ger vår Kretaexpert Stine dig 5 saker du inte ska missa på favoritön. ...
Här är Kretas bästa hotell
av Stine, 15 maj 2013
5 lyxiga boenden på vår grekiska favoritö Kreta är fortfarande en av de mest populära öarna i Grekland och det är lätt att förstå varför. Ön har allt man kan önska sig av vackra ...
Zakynthos i mitt hjärta
av Solga, 9 maj 2013
Stor översikt på alla platserna du inte får missa Zakynthos har allt man kan önska av en grekisk ö. Reseguidens medlem Helena, alias "Solga", har semestrat på ön nio gånger och ...

Erbjudanden från reseföretag

Kultur & Historia

Pythagorion - ett världsarv på Samos

Apollo

Pythagorion - ett världsarv på Samos
Pythagorion på Samos finns med på Unescos världsarvslista, tack vare de många arkeologiska fynd som finns här. Orten ligger som en amfiteater runt hamnlagunen, som kantas av en inbjudande hamnpromenad med tavernor, caféer och barer. Bekväm charter...

Apollo

Resa med barn

Samos - direktcharter med Apollo 2013

Apollo

Samos - direktcharter med Apollo 2013
Välkommen till den gröna ön med trevliga byar och vackra bördiga dalar. Under din resa till Samos kan du koppla av på sköna turistorter, men alldeles bakom knuten finner du det genuint grekiska vardagslivet. Kombinera gärna med Patmos...

Apollo

All inclusive

Apollos All Inclusive i Grekland

Apollo

Apollos All Inclusive i Grekland
Fetaost, tzatziki, kalamataoliver och moussaka är bara några av de läckerheter det grekiska köket har att bjuda på. Väljer du All Inclusive i Grekland behöver du aldrig fundera över var eller när du ska äta. Se våra grekiska All Inclusive-hotell>>

Apollo