Jag tyckte det var kul att se alla ljusspel i Helsingborg, men efter att ha hjälpt till med julklapparna ville jag hitta något roligt att göra hemma. Då hittade jag https://vbet-se.com och testade några spel direkt. Först gick det lite knackigt, men efter några snurr på Mega Wheel fick jag plötsligt en större vinst! För spelare från Svenska finns det bonusar som gör det ännu mer spännande. Det ble...
Aktiviteter
Demmereserjordenrunt skriver blogginlägget "Göta Kanal - dagstur med 16 slussar, 10 broar och varmrökt lax"
11 aug 2025 14:27
11 aug 2025 14:27
En lördag i mitten av augusti gjorde vi en heldagstur på Göta Kanal. Vi åkte från Sjötorp till Töreboda med M/S Bellevue - vi passerade 16 slussar och 10 broar på den 5 timmar långa kryssningen i behagligt tempo. Vi såg många vackra och omväxlande miljöer och hörde mycket om Göta Kanals historia av skepparen som i år gör sin 43:e säsong på kanalen. I inlägget hittar ni många bilder., tips och fakt...
Hej! Söker reskamrater för gemensamma resor i tex. Sverige, Norge, Danmark, Finland.
Jag drömmer om att besöka Gotland några dagar i slutet av sommaren, kring 30.8 - 6.9.25. Vill uppleva naturens skönhet och lite kultur. Gillar att cykla och promenera, men kanske färdas i huvudsak länge sträckor med (hyr) bil så man slipper följa busstidtabeller. Sova förmånligt i stuga eller på vandrarhem. Ka...
Det klarnade till slut om vilken gate jag skulle till och sedan gick resan smärtfritt. Air Canada hade överlämnat resten av resan till Swizz Air och det var ett bra beslut för mig. Fick inte bara en öl till maten, som för övrigt var god, utan t.o.m. två. En mindre frukost dessutom innan landningen i Zurich. Det sista skuttet från alplandet hem till Sverige gick kvickt och bra.
En halvtimme efte...
African Tours – En stor besvikelse
Vi reste till Tanzania och Zanzibar över jul och nyår, men tyvärr blev vår upplevelse med African Tours en stor besvikelse. Vi rekommenderades ett hotell på Zanzibar som inte levde upp till våra förväntningar – och inte heller till det vi förväntade oss av en resebyrå som påstår sig vara professionell. Till och med vår guide ifrågasatte hotellet. Vi har försökt...
Flyger in till Mexiko City 4/11, för att sedan resa runt i regionen ned mot Panama. Kanske lägger jag till några länder i Sydamerika på slutet. Eller kanske någon karibisk ö.
Att resa hållbart är inte bara ett trendigt begrepp utan en viktig princip som vi alla kan integrera i våra liv för att bidra till en mer hållbar planet. Genom att göra medvetna val kan vi njuta av att utforska världen samtidigt som vi minskar vår miljöpåverkan. Här är några tips för att resa hållbart:
Välj resmål med omsorg: Utforska destinationer som har ett starkt hållbarhetstänkande. Många ...
Copyright © Bejjan888™
[Jag hinner ta en promenad] till Svartviks Herrgård i det fina morgonljuset. Daggen ligger fortfarande kvar och solstrålarna börjar sakta värma upp. Sågverket var som ett eget samhälle, med kyrka, skola, jordbruk, affärer och bostäder. Djuren behövde tak över huvudet, spannmål och grönsaker lagras.
http://www.reseguiden.se/bilder/539119
Herrgården byggdes omkring 1...
Vi går upp rätt tidigt även idag och trafiken flyter på ända till runt Hamburg men det var vi lite beredda på. Väl förbi där så flyter det på igen och vi stannar i Oldenburg och äter en dagens på Stadtcafé, panerad fisk med dillmajo, stekt potatis och en liten sallad. Efter det är vi redo för lite shopping och kör till Fleggards som vanligt. Nu är vi nära färjan och där är lite bilar så vi köper e...
Bejjan888 skapar albumet "Högst, störst och vackrast - en roadtrip bland fjäll, troll och väsen"1
10 aug 2024 18:53
10 aug 2024 18:53
Sida:12345678910Nästa