Hej. Kollar själv på liknade resa, men med stopp även i Australien. Singapore tycker jag är ett perfekt stopp, annars finns ju flera asiatiska stopp. Typ Bangkok, Kuala Lumpur mm..Singapore är en trevlig stad, rekommenderar ngn natt där.
Då ni verkar ha tid på er så är väl husbil att rekommendera. Själv är jag mest intresserad av natur, typ backpack. Därav gillar jag Sydön, där det är mycket vand...
Aktiviteter
Hej!
Vilken härligt äventyr ni ska ut på!
Jag skulle absolut lägga mest tid i södra Nya Zeeland, Queenstown är en stor favorit hos mig och min sambo som va där för några år sen och en dröm är att ta med familjen dit 2024. Det är otroligt fint och finns många möjligheter till utflykter runt om och även fast det såklart är en del backpackers där gav denna lilla stad mig ett stort lugn. Det liksom ...
Har aldrig varit på Nya Zeeland men ett lagom stopp på vägen kan kanske vara Singapore. Övertygad om att både ni och er son skulle uppskatta deras zoo.
Hejsan!
Vi är en familj (två vuxna och ett barn 4,5 år) som planerar en resa till Nya Zeeland under tre månader i början av 2023.
Det är en dröm som är på väg att gå i uppfyllelse men även om vi har en grundtanke kring hur resan ska se ut så är vi är tacksamma över alla tänkbara tips och råd kring följande:
- Vår tanke är att göra ett stopp några dagar både på vägen dit och på vägen hem, ...
Demmereserjordenrunt skriver blogginlägget "Nya Zeeland - Allt om vårt 12:e besök i det fantastiska landet"
17 feb 2020 11:05
17 feb 2020 11:05
Vi besökte Nya Zeeland för 12:e gången under januari/februari 2020. Den här gången valde vi att tillbringa hela besöket på nordön. Vi fick tre underbara veckor i ett behagligt sommarklimat, sol och ca 25-30 grader. Det blev stora naturupplevelser, många vingårdsbesök, båtturer, besök i Rotorua med stor termisk aktivitet, möte med delfiner och mycket mer http://demmereserjordenrunt.blogg.se/2020/f...
Nyårsdagen
Sista dagen i Nya Zeeland för den här gången. Alltid lika trist att åka hem, men som tur är ska vi inte hem utan vidare till Sydney! Tog en morgonpromenad på Takapuna Beach vid åtta. Jättemycket folk ute redan. Och hundar! Varmt. 24 grader. Packade ihop och lämnade trevliga Takapuna. Hann in på Rip Curl och köpte en t-shirt. Körde upp till Waitakere Ranges och hälsade på Sue. Peter, Ka...
Med husbil i Nya Zeeland!
Krishnakuamr säger om blogginlägget "Allt om "mitt" Nya Zeeland - erfarenheter från 11 besök"
12 jun 2019 07:04
12 jun 2019 07:04
Wow! It looks like you like to enjoy nature. I do have visited Wellington. Its really awesome. Last time I have been to Langtang in Nepal. I recommend you to once visit Langtang Valley of Nepal ( https://www.ammoniteadventures.com/index.php/trip/langtang-valley-trek/ ). Its really beautiful. You can find unique culture, unique people and lifestyles.
Copyright © Bejjan888™
[Omkring år 1350 kom de första människorna], maorierna, till Auckland och bosatte sig där främst på grund av den bördiga jorden. Auckland, Nya Zeelands största storstadsområde, heter på maori Tāmaki Makaurau eller Ākarana, vilket betyder ”Tāmaki with a hundred lovers”. Namnet syftar således till den åtråvärda bördiga jorden vid navet av alla vattendrag. Under 1800-talet k...
Sida:12345678910Nästa