Ja, det var jag. Själva resorten var för stor för min smak egentligen, men jag bodde även på två andra ställen.
Valde hotellet för stranden och möjligheten till rum helt ut mot havet.
Aktiviteter
Så skriver alla resebyråer, dom tar alltid upp worst case för att inte hamna i problem. Det är du som resenär som måste kolla vilka regler som gäller för just dig själv.
Jag är i D.R. på semester nu, (18-01-21).
Jag har rest hit på mitt pass som gäller i 5 månader. Jag har mailsvar både från Dominikanska Republikens Ambassad i Stockholm och Svenska Konsulatet i Dominikanska Republiken att det svenska passet behöver bara vara giltigt under vistelsen när man har en ”retur-resa”. Båda har även svarat att det skulle ha gått bra att resa med provisoriskt svenskt pass....
Den här tråden alltså...
Klart som sjutton att man blir nervös om man upptäcker att man kanske klantat till det så att en stor del av besparingarna (eller alla) gått upp i rök. Det sista som någon i den situationen behöver är en massa lösa påståenden eller fria spekulationer, när det handlar om en enkel och konkret fråga som går att reda ut genom att hänvisa till tillförlitliga och officiella k...
Hjälp!
Finns det någon som åkt till D.P. Med provisoriskt pass???
Eller någon som vet om det är möjligt???
Har bokat en resa till D.P. Det gick ”lite snabbt” hann inte med att ”tänka efter”!
Jag vet att passet måste vara giltigt i 6 månader ef. hemresedagen. Mitt pass gäller bara i 5 månader.
Ska försöka att skaffa ett provisoriskt pass i morgon, (får få resa 25mil). Tror inte jag vågar vän...
2 nya bilder från Dominikanska republiken
Vilket hotell bodde du på?
Hej😃
Undrar hur det är med myggor i Puerto Plata?Är det farligt att åka dit nu pga all skriveri om ZikaVirus?
Åker den 8/1/2017
Sida:12345678910Nästa