Diskussioner: Tips & råd om Tanzania

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Safari med Brown Parrot Safaris i Tanzania
Tanzania Lilusc, 22 okt. 2024
Senaste svar av Lilusc för 1 år sedan
4
Vi är precis hemkomna efter en fantastisk safari i Tanzania som var över all förväntan! Vi bokade direkt med Brown Parrot Safaris en lokal arrangör i Arusha. Efter att ha berättat vad vi var ute efter så fick vi ett förslag som sen Doris tålmodigt ändrade om allt efter våra önskemål. Vi besökte 3 ...
Bästa researrangören för safari i Tanzania - Brown Parrot Safaris
Tanzania Mlok, 31 juli 2023
Senaste svar av Mlok för 2 år sedan
11
Vill bara tipsa alla som funderar på safari i Tanzania om att boka med Brown Parrot Safaris. Vi har precis kommit hem från en magisk resa som vi bokat helt och hållet med hjälp av Brown Parrot som är en lokal liten byrå som utgår från Arusha. Doris hjälpte oss med all planering och bokning, hon var ...
Bästa safariarrangören Tanzania
Tanzania Resemaja, 16 juli 2012
Senaste svar av Matteoemiliano för 3 år sedan
33
Ni som åkt på safari, Andersons, Dahls eller Kenzan? vad rekommenderas? Privat bra guide, bra fordon, mellanklass lodger, flyg till Kilimanjaro, avsluta på Zanzibar.
Flamingo tours till Tanzania
Tanzania Isabelleh, 5 mars 2019
Senaste svar av Davidh för 6 år sedan
6
Jag och sambon tänkte åka till Tanzania/Zanzibar i december och det lutar just nu åt en resa med den danska resebyrån Flamingo tours. Någon som har erfarenhet av denna resebyrå?
Backpackers på Zanzibar med omnejd?
Tanzania Tistel, 4 aug. 2009
Senaste svar av Svennejefel för 6 år sedan
5
Hejsan Vi planerar att åka till Zanzibar över jul och nyår ca tre, fyra veckor. Huvudmålet är att få dyka på olika platser kring Zanzibar. Men vi skulle även vilja se lite av fastlandet och någon mer ö. För ett par år sedan reste vi som backpackers i Asien och hade då inte förbokat någonting, ...
Zanzibar i september?
Tanzania Vagabond92, 30 mars 2019
Senaste svar av Ayunggyan för 7 år sedan
6
Hej! Har tänkt att åka iväg 4 veckor i september och funderar lite på Zanzibar. Är det någon som varit där då och har koll på vädret? Klarar man att va på Zanzibar i 4 veckor utan att bli uttråkad? Och är det någon som vet vad det kostar att åka på några dagars safari? Oerhört tacksam för svar! : ...
Tips om hur man ska gå till väga för safari i Tanzania
Tanzania Lolaswahn, 29 apr. 2018
Senaste svar av Ayunggyan för 7 år sedan
12
Hejsan! Jag och min pojkvän ska till Tanzania i höst, vår plan är att landa i Arusha och sedan gå på safari i max 5 dagar för att sedan flyga till Zanzibar resten av resan. Min fråga till er som jag gärna vill ha hjälp med är hur man ska gå till väga med safari. Vi har varit inne på lite sidor och ...
Yoga
Zanzibar Mayamadicken, 21 apr. 2017
Senaste svar av Mayamadicken för 8 år sedan
4
Hej! Jag skulle så gärna vilja yoga på Zanzibar? Någon som vet ngt bra ställe med bra lärare? /Kamilla
Malaria-tabletter?
Tanzania Touringannika, 10 okt. 2015
Senaste svar av Weebl för 8 år sedan
10
Hej! Ska snart åka till Zanzibar och ett par dagars safari-tur till Tanzania o sen tillbaks till Zanzibar igen. Undrar hur andra, som gjort liknande resa, har gjort med malaria-tabletter? Har "tyvärr" köpt dessa jättedyra tabletter o läste på biverkningarna och blir mer o mer skeptisk till om vi ...
Provisoriskt pass
Tanzania Happytess70, 29 nov. 2017
Senaste svar av Jensohlsson för 8 år sedan
6
Panik!!! Åker till Zanzibar imorgon och upptäcker att mitt pass går ut i februari! Läser på lika trådar vad som gäller och funkar, verkar inte vara samstämmigt. Finns det någon som åkt dit med provisoriskt pass så jag vet om jag kommet in med det? Om det då ens är värt att åka till Nyköping ( ...
Malaria tabletter ?
Zanzibar Bengt59, 10 dec. 2017
Senaste svar av Dryden för 8 år sedan
4
Hur är det bör man eller.... är det onödigt att ta malaria tabletter om man mest är på beachen i Nungwi ? 2 veckor på ön kring nyår Många hälsningar Bengt
Zanzibar
Tanzania Abbe69, 3 juni 2017
Senaste svar av Abbe69 för 8 år sedan
26
Hejsan Vi är en familj 2 vuxna och 2 barn (8 och 14) vi ska till Zanzibar under jul och nyår. Jag hoppas få tips från er om ett bra Hotell som passar bra för familjer. Ska man bo på södra eller norra delen. Kan man boka safari därifrån? Kan man hyra bil och hur är det med vägar och säkerhet. ...
Frågor kring resa till Tanzania
Tanzania Botan, 24 okt. 2016
Senaste svar av Dryden för 9 år sedan
5
Hej alla resvana!! Jag o min pojkvän funderar på åka till Tanzania o Zanzibar Februari 2017. Har en del frågor: 1.har någon av er åkt buss eller tåg mellan Dar es Salam o Arusha?? Jag vill nämligen inte flyga. 2. Har någon sv er åkt båt från Dar es Salam till Zanzibar? Berätta lite om den ...
Selous eller Serengeti
Tanzania Jperss10, 3 maj 2016
Senaste svar av Mr_b för 10 år sedan
1
Vi funderar starkt på att besöka Tanzania för en safari men står lite rådvilla ifall vi ska satsa på Selous eller Serengeti med Ngorongorokratern? Vad jag har förstått att Selous lugnare med mindre folk men att Serengeti med Ngorongorokratern verkligen är en upplevelse! Det vore tacksamt ifall ...
Nu är jag hemma från Zanzibar – fråga mig gärna.
Tanzania Hakanmag, 15 apr. 2010
Senaste svar av Hakanmag för 10 år sedan
43
Hej! Här kommer jag att svara på frågor om Zanzibar och frågor om min resa som resereporter. Alla är välkomna att diskutera! Hälsningar Håkan Magnusson
Utflykter på Zanzibar
Tanzania Mikado, 26 mars 2016
Senaste svar av Mikado för 10 år sedan
3
Hej! Vi har bokat en resa till Zanzibar i juni. Vi har bokat några dagar på ett fint hotell på östkusten och tänkte därefter åka upp till Nungwi. Men det jag funderar på är hur många dagar som är lagom i Stone Town? Jag har hittat en hel del utflykter som jag skulle vilja göra. Är det enklast ...
Djuphavsfiske Zanzibar
Tanzania Goranl, 9 apr. 2013
Senaste svar av Goranl för 10 år sedan
8
Har någon kunskap om djuphavsfiske på Zanzibar? Några bra arrangörer eller något lokalt tips? Tacksam för namn och priser etc! //Snobben
Safari - arrangör
Tanzania Tess_a, 19 sep. 2012
Senaste svar av Tobias_1973 för 10 år sedan
15
Hej! Vi tänkte åka på safari under 2013 och jag har nu skickat ut förfrågningar till lite olika arrangörer. Någon som jag får gott intryck av via deras hemsida - och har fått ett snabbt och väldigt utförligt mailsvar av är Safari Patrol http://www.savannen.com/index.shtml. Jag har dock inte ...
Zanzibar över jul
Tanzania Freddilichious, 29 aug. 2015
Senaste svar av Freddilichious för 10 år sedan
5
Hej! Tänkte utnyttja den erfarenhetsbank som verkar finnas här :) Jag oh min tjej tänkte resa till Zanzibar över jul och nyår. Vi har inte varit på Zanzibar tidigare och mest rest runt i asien, backpackerstyle. Vi tänkte lägga två veckor där och har lite funderingar. Vi är båda gnaska ...
Bestiga Kilimanjaro
Tanzania Paisa8989, 12 apr. 2014
Senaste svar av Paisa8989 för 11 år sedan
24
Hej Nu i sommar ska jag till Tanzania och funderar på att bestiga Kilimanjaro, tänkte kolla med någon. Vet någon om man kan boka bestigningen på plats, eller måste man göra det i förväg? För jag har bara bokat flygresan till Tanzania och inge mer! Vill få tips så snart som möjligt, Glad Påsk!!
  1. 1
  2. 2
  3. Nästa