Weekendresa i december några bra tips sökes

Av Megsi
2 juli 2015 22:29
Visningar: 393
Funderar på att åka iväg på weekendresa i början på december, vi är två medelålders par. Är det någon som har tips på något trevligt ställe kanske någon julmarknad vi tycker om god mat och att stanna till då och då och ta ett glas. Lite fina byggnader är alltid trevligt.
Av Marilcj
3 juli 2015 08:32
Julmarknaden i Lubeck.....stor trevlig julmarknad och mysig gammal Hansastad.
London har oxå julmarknader och är en underbar stad att strosa sig igenom och stanna till lite här och var för att ta ett glas, titta i nån butik el på nån turistattraktion.
Köpenhamn och julen på Tivoli
3 juli 2015 12:18
Köpenhamn är också en möjlighet. Brukar vara julmarknad på Tivoli, ifall det lockar.
Av Pelle77
4 juli 2015 20:20
Julmarknaden vid Gendarmenmarkt i Berlin är min favorit. Här harde förstått att folk inte vill ha smörknivar o sånt man ser i Sverige utan har bra mat o dryckutbud samt bra utbud med juldekorationer.
Av Bergabo
4 juli 2015 21:39
London är redan nämnt, låt mig krydda detta alternativ med:

(Logga in för att se e-postadress)

Lucia i St Paul's Cathedral
2015-12-11 kl: 19:00-21:00.

Luciabiljetterna släpps år 2015 den 17 augusti till medlemmar och den 1 oktober till övriga........

Luciahögtiderna i St Paul's eller Westminster Cathedral har nu blivit en tradition. Varje år firar omkring 2,500 personer lucia tillsammans med katedralkören och vår egen Ulrika Eleonora kyrkokör.

Man växlar vartannat år mellan dessa prestigefyllda båda kyrkor. Har man upplevt vår fina luciatradition inta de kanske mest engelska kyrkliga kyrkorummen som finns, att ha fått höra svenska språket fylla upp dessa
nedsläckta gigantiska kyrkor...... då lever man som svensk - resten av sitt liv - längtande till nästa gång !
Vid mitt hittills enda luciabesök i London viskade en obekant engelsk dam bredvid mig: "This is beyond what words are for....."
Av Jonnyx
6 juli 2015 19:33
Malaga är alltid trevligt i December, Julbelysning och julmarknad i världsklass, dessutom milt klimat och en trevlig strand.
Mer info: http://www.megafon.net/sv/malaga.html
Citerat från Megsi:
Funderar på att åka iväg på weekendresa i början på december, vi är två medelålders par. Är det någon som har tips på något trevligt ställe kanske någon julmarknad vi tycker om god mat och att stanna till då och då och ta ett glas. Lite fina byggnader är alltid trevligt.