Weekend på Malta

Av Atilol
6 nov. 2014 21:30
Visningar: 868
Sambon och jag funderar på att åka till Malta över en weekend i slutet av april. Hur är vädret där då? Var bör man bo och vad bör man se?
Av Pelle77
7 nov. 2014 06:59
Jag var på Malta i mitten av mars för några år sedan och ön var då frodigt grön jmf med ett besök i Juli året innan. I slutet av april är det kortärmat-väder att vänta.

Besök gamla huvudstaden Mdina och strosa runt bland gränderna.
Huvudstaden Valetta är liten och lätt att vandra i och i april är som sagt temperaturen perfekt för promenader. Marsaxxlokk är ett annat tips för en halvdagsutflykt.

Vi har bott i St Julians på Hilton bägge gångerna vilket rekommenderas. Trevlig resa!
7 nov. 2014 07:33
En kollega åkte i slutet av april förra året och jag intervjuade honom noggrant efteråt eftersom jag skulle åka till Malta i juni.

Första halvan av vistelsen blåste det från norr. Då var det lite kyligt, men om man hittade lä hade man det varmt och skönt.
Sedan vände vinden och kom från söder i stället och då blev det mycket varmare.

Någon regnskur hade de också.

Här hittar du min resa från juni:
http://www.4000mil.se/?p=1752
8 nov. 2014 10:48
Ni skall absolut bo i Sliema eller St Julian's för att ha nära till största utbudet av restauranger, barer och pubar. Paceville har största nattlivet (20+) om man vill ha det eller undvika det.
Möjligen Sliema - det ligger dörridörr med St Julians längs en fin strandpromenad.
Shopping finns i alla ovan nämnda samt huvudstaden.

Runt ön tar ni er med hyrbil, lokalbuss eller hopponhopoff-buss. Enkelt.

Vill ni ha det riktigt lugnt rekommenderas boende på Gozo.
Highlife finns också på annat håll mer västerut (minns ej ortsnamnet).