Visum Thailand - hur?

9 jan. 2016 10:33
Visningar: 294
Hej!
Jag ska åka till Thailand i feburari i 60 dagar och behöver ju därför visum, men jag undrar nu; Hur fixar man visum till Thailand? Går det endast via ett personligt besök i Stockholm eller Göteborg? Det står så här på hemsidan "The Embassy DOES NOT accept nor return visa application BY POST.". Måste jag alltså ta flyget ner till Stockholm för att fixa ett visum??

Hittade även en sida som heter Allavisum.se , där de verkar sköta allt åt en, undrar om någon har erfarenhet av denna sida och om den är seriös? Man ska bland annat skicka med sitt pass via post vilket jag tycker känns sådär...
Av Hille2
9 jan. 2016 12:28
Jag har sökt visum genom Allavisum och det funkade snabbt och bra. Du skickar passet som REK.

Man kan ju även förlänga de 30 dagar man får utan visum med 30 dagar till på immigrationen i Thailand. Det kostar 1900 bath plus ev resa om du bor långt ifrån ett immigrationskontor.
9 jan. 2016 18:08
Kan man förlänga med 30 dagar? Jag trodde man bara kunde förlänga med 15 dagar?
Av Hille2
9 jan. 2016 18:18
Citerat från Bolina93:
Kan man förlänga med 30 dagar? Jag trodde man bara kunde förlänga med 15 dagar?
Förut kunde man förlänga med 7 dagar. Numera går det att förlänga med 30 dagar. Men det är som förut upp till den enskilde tjänstemannen att bevilja eller inte.
Av Boddan
9 jan. 2016 22:01
Man bör nog läsa på om vad som gäller just nu på Thailänska ambassadens hemsida för de verkar ändra det lite då och då
Av Sierra
9 jan. 2016 23:41
Hille2 har rätt.
Från slutet av augusti 2014 gäller att man kan få en förlängning (extension) med 30 dagar av uppehållstillståndet på ett Immigration Office i landet.
10 jan. 2016 00:14
Tack för svar!
Vågar man åka dit utan att ha fixat detta innan? Jag har ju bokat flygbiljett tillbaka, och det är efter ca 56 dagar. Jag tänker på om man blir nekad förlängning? Någon som har erfarenhet av detta?
10 jan. 2016 05:34
Mina svärföräldrar lät bli att söka visum förra vintern. Det gick utmärkt för dem att förlänga 30 dagar. De tänker göra likadant i år. De flög med Thai förra året och det var inga problem med hemresa inom 60 dagar. Själv flög jag nu med Emirates (hemresa efter 48 dagar) och det var inga problem. Jag tror att alla flygbolag är medvetna om detta.
Man kan ju också göra en utflykt till något grannland - då får man 30 nya dagar om man kommer tillbaka med flyg och 15 om man kommer med buss.
12 jan. 2016 05:07
Jag har ett turistvisum på 60 dagar, förlängde det på immigration Office i patong med 30 dagar gör 1900bath. Inga problem!
Men går det att lämna landet tor och förlänga 30 dagar till ? 120dagar?

Någon som vet?
Av Sierra
12 jan. 2016 10:39
Ja, det funkar men du måste flyga tillbaka för att få 30 nya dagar.
Av Shoran
27 juni 2016 01:41
Sen går det få ytterligare 30 dagar på den sista flyginresan. Men hur många gånger går det göra så? Och om man mixar detta med lite med att flyga till grannlandet och söka nytt 60 dagars T.V, hur många dagar skulle man kunna få ihop då tro?
Av Sierra
27 juni 2016 23:40
Shoran,

Hur många dagar du kan stanna totalt genom att åka ut och in många gånger är omöjligt att svara på. Det är upp till den immigration officer du träffar på vid varje tillfälle. Tycker den att det verkar knepigt för en besökande turist att åka ut och in hur många gånger som helst blir det stopp.