Visum Thailand etc

Av Ulf6401
10 jan. 2016 09:16
Visningar: 99
Hej,

Min grabb och fyra kompisar reser snart till Thailand 4 veckor, till Filippinerna i fyra veckor, tillbaks till Thailand och sedan hem. De har räknat lite fel och kommer att vara i Thailand 31 dagar innan de åker till Filippinerna. De har funderingar på att ta en extratripp tur och retur till en kompis i Singapore för att få nya visumdagar i Thailand. Måste de ha bokat dessa biljetter innan de kommer till Thailand för att inte få problem vid inresan?
Vad händer om de inte har fixat något innan de reser? Vägras de inresa i Thailand eller kan de fixa visum för den extra dagen när de landat i Bangkok?
Av Sierra
10 jan. 2016 10:21
De vägras inte inresa i Thailand eftersom man på plats kan förlänga sitt uppehållstillstånd med 30 dagar (pris 1900 THB) och de behöver ej heller boka eventuella biljetter till Singapore innan.

Om det var jag skulle jag inte göra någonting utan betala overstay med 500 THB när jag passerar immigration för flighten till Singapore dag 31.
Av Hmlw
12 jan. 2016 01:29
Hej!

Måste bara dubbelkolla, vi åker till Thailand 14/2 och lämnar 24/3, vi behöver alltså inte ansöka om visum innan eller lämna landet inom 30 dagar för att få 15 nya dagar? Man kan alltså förlänga med hela 30 dagar på plats? Vi landar i Bangkok men tänkte ta oss till koh Chang första veckan och sedan söderut mot koh lanta. Var finns dessa immigration Office? Är det enklast att ansöka direkt i Bangkok? Flyger även hem från Bangkok.
Av Sierra
12 jan. 2016 09:02
Hmlw,

Ni behöver inte lämna landet eller skaffa Visa.

Det finns inget Immigration Office på Bangkok Suvarnabhumi Airport. För er del passar det bäst att besöka Immigration Office i Krabi Town (när ni skall till Lanta) för att ansöka om extension med ytterligare 30 dagar. Detta om ni gör det inom era första 30 dagar.
Av Hmlw
12 jan. 2016 09:07
Ok! Tack Sierra!! Du verkar ha koll på det mesta!
Har hört att barn under 12 inte behöver visa,stämmer det?
Av Sierra
12 jan. 2016 10:40
Det stämmer inte.
Alla måste ha uppehållstillstånd, alltså måste du även söka extension för barnet.