Visum

24 aug. 2014 17:13
Visningar: 354
Jag och min sambo tänkte åka till Vietnam i november och stanna 3 veckor.
Alltså behöver vi skaffa visum.

Hur gör man det lättast om man bor på Gotland?
Vad kostar det per person?
26 aug. 2014 19:10
Kolla med ambassaden, för de har tydligen gjort om reglerna om hur man skaffar visum. Man ska tydligen kunna få det när man reser in om man har en blankett, foto och dollar. Men kolla !
Av Hille2
26 aug. 2014 19:50
Citerat från Brigitta:
Kolla med ambassaden, för de har tydligen gjort om reglerna om hur man skaffar visum. Man ska tydligen kunna få det när man reser in om man har en blankett, foto och dollar. Men kolla !
Närå, den där "blanketten" har funnits länge men om det är det gamla vanliga med att man ska ha med sig ett rekommendationsbrev från en Vietnamesisk medborgare som dessutom skall vara kontrollerad av myndigheterna att han/hon är fläckfri så är det ett krångligare sätt än att fixa allt i förväg.

Kan ju i och för sig vara så att de liksom ett par andra länder i SOA har börjat med internetansökningar som görs klara vid gränsen så jag reserverar mig för om det skulle vara så :)
26 aug. 2014 20:18
Det ska vara något som du har infört i augusti. Jag ska åka på en gruppresa dit i höst och fick först reda på att vi skulle skicka in passen i förväg för visum, då vi blir där i mer än 14 dagar, men det kom nya direktiv, så nu får vi det vid inresan. Vi kommer att få ett dokument som vi ska förse med foto och vid inresan tillsammans med passet och 45 dollar ska vi få det på flygplatsen. Men det kan ju hända att det endast är för gruppresor, så därför är det bäst att kolla med ambassaden.
Av Hille2
26 aug. 2014 21:10
Ja, antagligen är det ett liknande dokument som jag nämner. Resebyrån garanterar troligen att ni är ok att släppa in ;) Funkar det för alla så blir det lite billigare än att fixa i förväg.