Visum

Av Blueace
9 juli 2014 11:49
Visningar: 328
Hej ska till Thailand inom 2 veckor ska skaffa ett visum, hade tänkt mig ett tripple entry då jag vill vara i Thailand så lång tid som möjligt.

Förutom in och utresedatum från Thailand så vill dom ha

If you wish to apply 2 or 3 entries, please note that you must show all flight tickets/e-ticket/or confirmed travel arrangement entering Thailand for every entry. We do not accept airlines staff card or stand by ticket.

Räcker det med att jag skriver en reseplan på ett a4 att inom 90 dagar så åker jag till Loas och kommer tillbaka efter 1 dag till Thailand igen, andra resan Loas igen kommer tillbaka efter 1 dag ?

Har kollat andra forum hittade detta http://thaiembassy.se/minmapp/filer/pdf-pages/translation_visa%20runners%20announcement.pdf något som kan innebära problem ?

Tror det va allt :)
Av Marilcj
9 juli 2014 12:35
Som de står i svaret så vill de att du ska visa upp biljetter för varje tänkt resa och normalt är att man ska kunna visa upp även en biljett för sin utresa fr landet.
Dock är det nya visumregler på gång gällande Thailand så vet inte hur det påverkar.

Ring konsulatet el ambassaden och hör med dom så får du korrekt svar.
Av Sierra
9 juli 2014 16:10
Som Marilcj skriver så måste du bifoga din visumansökan kopior på de in-/utresor du skall göra i samband med dina 2/3 Entries. Det räcker alltså inte med ett A4. Notera att det behöver inte vara flygresebiljetter.

Länken du bifogar gäller för dem som inte har skaffat Tourist Visa utan är i landet på vanligt 30-dagars uppehållstillstånd och missbrukar detta genom att stanna för länge i landet (overstay). Det är nya regler som gäller för Visa Run från 12 augusti.

Ett overstay kostar 500 THB/dag och max 20.000 THB. Förslaget som ligger säger att har du t ex 90 dagars overstay får du inte återkomma på 1 år. Därefter stiger gränsvärdet, där du om du har missbrukat reglerna, till livstids förbud att besöka Thailand.

Detta med overstay gäller naturligtvis även för dem som har Tourist Visa.