VISUM??

9 mars 2014 18:24
Visningar: 188
Hejsan, jag undrar om jag kan bara boka en inresa till Thailand o få visum då jag anländer landet. Tänkte alltså inte i dagsläget ha någon utresa??
Kommer jag in utan biljett ut??
Mvh Marie
Av Sierra
9 mars 2014 18:35
Du behöver inget visum till Thailand. Du får per automatik 30 dagars uppehållstillstånd som svensk medborgare.

Problemet är att du inte kommer att ha någon utresa på din flygbiljett. Det gör att du kan stoppas vid checkin i Sverige. För att undvika det problemet kan du online köpa en billig flyg-, buss-, båt- eller tågresa ur landet att visa upp om frågan uppstår.
Av Sierra
9 mars 2014 18:50
Jo, om du inte kan visa upp att du har en utresa från Thailand händer det att du stoppas vid incheckning. Thailand kräver alltså att besökare till landet har en utresa bokad innan ankomst och detta kollar incheckningspersonalen i Sverige och övriga länder. Helknäppt, men så är det....
9 mars 2014 23:47
Ännu en undran, om jag kommer ifrån LAOS och ska in i Thailand, kommer jag även då att behöva visa en flybiljett ut ur landet. Eller gäller detta bara om jag kommer från Sverige??
9 mars 2014 23:49
Det kvittar HUR du tar dig in i landet. Det verkar dock som att många kommit in ändå utan bokad utresa. Men reglerna säger att man ska ha det om man inte har visum i förväg.