Vill flytta till manchester uk

Av Jesika
14 sep. 2014 00:02
Visningar: 1481
Hej jag är en förtid penjon och det är länge tänker flytta till manchester och bo där men vet inte alls hur, när jag läser andra komentar ser att folk säger man moste ha fårst ett boende,,, hur man kan söka lägenhet eller rum,, tänk nu jag kommer ut från flyg platsen ,, vart moste man ta vägen ,, vill exakt veta ,, vart skagå ,, vad ska jag göra , har inte alls pengar heller ..går det eller inte,, finns nogon i manchester bjuda mej boendeh det kansheh jag tar med mej min 20 åriga son med...bli tacksam för all svar..
16 sep. 2014 11:05
Citerat från Jesika:
Hej jag är en förtid penjon och det är länge tänker flytta till manchester och bo där men vet inte alls hur, när jag läser andra komentar ser att folk säger man moste ha fårst ett boende,,, hur man kan söka lägenhet eller rum,,
Jag har inte alltid haft boende ordnat när jag flyttat till England ensam. Däremot har jag tittat på var jag kan bo de första veckorna vilket ofta har blivit vandrarhem. Brittiska vandrarhem är inte alltid så fräscha men där bor ibland andra i samma situation där och man kan tipsa varandra om jobb, bostäder osv. Det har hänt att jag har flyttat in i hus jag delat med vandrarhemspersonalen och jo, även brittiska pensionärer med ont om pengar bor på en del av dessa vandrarhem.

Boende kan man leta efter mer permanent t.ex. här: http://www.gumtree.com/manchester .
Man måste så gott som alltid ha tre månadshyror att betala i förskott även om man bara delar hus med andra vilket blir billigast. Jag vet inte vad du menar med "har inte alls pengar" för det måste du ha till den första hyran alltså. Annars får du fortsätta bo på vandrarhem och liknande (som ofta har specialpriser om du stannar länge).
Av Amd90
16 sep. 2014 15:25
Citerat från Jesika:
Hej jag är en förtid penjon och det är länge tänker flytta till manchester och bo där men vet inte alls hur, när jag läser andra komentar ser att folk säger man moste ha fårst ett boende,,, hur man kan söka lägenhet eller rum,, tänk nu jag kommer ut från flyg platsen ,, vart moste man ta vägen ,, vill exakt veta ,, vart skagå ,, vad ska jag göra , har inte alls pengar heller ..går det eller inte,, finns nogon i manchester bjuda mej boendeh det kansheh jag tar med mej min 20 åriga son med...bli tacksam för all svar..
Det är dyrt att flytta in någonstans i England. Bor i London som ju är extremt, Manchester är förmodligen billigare men du kan behöva betala minst en hyra i förskott, deposition (minst en månads hyra), eventuell mäklaravgift etc. Så buffert behövs nog om man inte kör hostel!