Vilket distrikt i Manilla är bäst att bo i?

31 aug. 2014 22:24
Visningar: 1475
Hej

Ska åka till Manilla och undrar om någon har någon erfarenhet av vilket distrikt som är bäst att bo i tex då det gäller shopping, mat, boende, sevärdheter?

Har hört att Malate kan vara ett sådant distrikt.

Tips på vad man kan göra på jul i Manilla mottages också med tacksamhet.

Mvh Maria.,
1 sep. 2014 06:57
Visst kan malate vara ok, finns inte så mkt shopping förutom Robinsson mall men det borde räcka, det är mest malls som gäller i manila i fall man inte vill dyka lite djupare på de utomhus marknader som finns, mest skräp där tycker jag. Inte så mkt sevärdheter att tala om förutom instromorus. Makati kan vara ok, där finns bästa shoppingen, bra mat och juste boende, lite renare än Malate. Har lite tips på hotel om det skulle vara intressant
1 sep. 2014 19:04
Hej igen

Tack snälla för ditt svar. Det vore toppen om du kunde skicka förslag på hotell och anats som kan vara av intresse.

Mvh Maria
Av Php
2 sep. 2014 21:54
sök hotell ex på agoda eller booking.com. Jag brukar gå efter recensioner på hotellen hur bra folk tycker de är. Läser även recensionerna. Klicka på kartorna på något av hotellen du är intresserad av så dyker alla övriga hotell upp. Bara välja & vraka :)

Det finns massor av stora shoppingcenter i hela Manila & de 3 största i världen, inte illa!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_shopping_malls_in_the_world

Mall of Asia känns i alla fall luftigt & rymligt med 2 våningar & Filippinernas enda inomhus skridskobana.
Annars är lagom stora SM malls ganska lagom, lättare att inte gå vilse :)

Det växer upp ett stort område precis mitt emot flygplatsen, Terminal 3. Resorts World heter det där finns mycket hotell. Vi bodde på Remington ett par nätter innan vi drog vidare mestadels pga närheten till Terminal 3 & gratis transfer var det också. Om övernattningshotell men inte så mycket mer kanske...