Vilka två parker i Orlando?

20 feb. 2013 22:05
Visningar: 986
I vinter åker vi till USA och kommer ta några dagar i Orlando och tänkte då besöka Disney. Barnen är då 7 och 8½ år. Vi hade tänkt oss ta två parker, men vilka ska vi välja?
Om man ser till karuseller på Liseberg gillar de Lisebergsbanan och Jukebox och i stil med dessa. Alltså lite fart, men inte det mest extrema ;-)

De gillar djur och de har sett många disneyfilmer som de verkligen gillar
20 feb. 2013 22:34
I samtliga parker finns både snälla och extrema attraktioner - så om man ser till det kanni vlja vilken pak som helst.

Gillar de djur så är ju Animal Kingdom en djurpark och åkpark!
Och sen vill ni ha disneyfigurer så det låter ju som Magic Kingdom :)

Med två disneyparker får ni dessutom ett rätt bra pris - jag tror det blir ett hopp i pris när man vill ha tre parkdagar.
21 feb. 2013 07:34
Man kan också överväga Discovery Cove, en lite dyrare park som man måste boka i förväg, där man får bada med delfiner och rockor bl.a.
Av Annl
21 feb. 2013 10:04
Sea World och Magic Kingdom är mina förslag för barn i den åldern.

Dessa parker besökte vi med våra barn som vid den tiden var något äldre än era och det var en riktig höjdare.

Sea World var så bra att vi åkte dit två gånger.
21 feb. 2013 10:53
Citerat från nisse2ears:

Med två disneyparker får ni dessutom ett rätt bra pris - jag tror det blir ett hopp i pris när man vill ha tre parkdagar.
Jag vet inte var jag fick detta ifrån. Jag måste ha blandat ihop med nåt annat. Generellt är det så att ju fler dagar desto billigare per dag.

Sea World har ju också djur och blandade attraktioner.
21 feb. 2013 11:08
Låter som ni bestämt er för just Disney?

Då låter förslagen om Magic Kingdom och Animal Kingdom bra efter det lilla Du berättat om era intressen men även Disney Studios bör passa.

Är det öppet att välja annat än Disney så kan Sea World vara en bra park för er, inte mycket åkattraktioner och de som finns får nog klassas som den högre skolan :-)

Kan ni tänka er att göra en lite längre utflykt så skulle jag också rekommendera Busch Gardens i TAmpa som är en otroligt bra park speciellt om man vill ha både åkattraktioner och djur.
Av Elof16
21 feb. 2013 15:09
Citerat från floridasidan:
Låter som ni bestämt er för just Disney?

Då låter förslagen om Magic Kingdom och Animal Kingdom bra efter det lilla Du berättat om era intressen men även Disney Studios bör passa.

Är det öppet att välja annat än Disney så kan Sea World vara en bra park för er, inte mycket åkattraktioner och de som finns får nog klassas som den högre skolan :-)

Kan ni tänka er att göra en lite längre utflykt så skulle jag också rekommendera Busch Gardens i TAmpa som är en otroligt bra park speciellt om man vill ha både åkattraktioner och djur.
Håller med om ovan!

Dessutom så finns det billiga kombibiljetter till Busch Gardens och Sea World då det är samma ägare!

BG tyckte vi var i särklass bäst, MK känns som roligt att ha sett inte mer. Våra barn var 3 o 6.

/Elof
Av Paulina
21 feb. 2013 15:17
Hej Jenniefm,

Jag kan verkligen rekommendera Disneys Magic Kingdom. Här får ni det riktiga Disney med de klassiska figurerna och åkattraktioner av alla slag. Det är en riktig upplevelse!

Hoppas ni får det härlig och skoj!

//Paulina
21 feb. 2013 15:43
Citerat från jenniefm:
I vinter åker vi till USA och kommer ta några dagar i Orlando och tänkte då besöka Disney.
Som sagt, ni frågar efter DISNEYparker och inte alternativ till det.
Kriterierna tolkar jag som lite fart, djur och Disney.

Här är en kille som lagt ut sin alla sina besök i SAMTLIGA disneys parker under 10 dagar:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=B22913D51EFE0812

Kolla filmerna - bättre känsla än SÅ går det inte att få om respektive park.
Förutom den finns MASSOR med liknande filmer. Själv blir jag otroligt sugen på en resa efter den trippen :)
Av Annl
21 feb. 2013 16:45
håller med om Busch Garden - det är ett höjdarställe.
22 feb. 2013 08:13
Har ni bestämt er för just Disney så rekommenderar jag Magic Kingdom - som är den klassiska Disneyparken, och även MGM. Men jag vill också gärna rekommendera Universal Studios parker, som har lite "häftigare" åkturer som passar bra till barn i den åldern. Men alla parker - både Disneys och Universals är riktigt bra, så vad ni än väljer så kommer det garanterat bli toppen! :)
Av Annl
22 feb. 2013 09:03
Väljer ni Sea World så vill jag tipsa om en fantastisk trevlig lunchrestaurang - Shark Underwater grill.

Det låter ju som ett riktigt turisthak men så var inte alls fallet utan de hade fantastiskt god mat och miljön är ju först¨ås något alldeles speciellt när man sitter och käkar och kan kolla på hajarna. Inte jättebilligt ställe men inte heller hutlösa priser.

jag tror inte att ni kommer att bli besvikna - jag kan fortfarande tänka på den fantastiska maten och vi var där julen 2007...
22 feb. 2013 10:08
Tack för alla svaren!
Det är egentligen barnen som gärna vill till Disney. Vår tanke från början var nämligen att vi skulle till Disneyland i Paris, därav vill de till Disney när vi är i Orlando.
Jag ska kolla länkarna för att kunna bilda oss en uppfattning om vad som skulle kunna passa oss.

Igen, tusen tack :-)
Av Annl
23 feb. 2013 09:02
När vi besökte Magic Kingdom så måste jag säga att även vi vuxna uppskattade det - det är en fin park och alla figurerna är ju så söta. Inte blev det heller sämre av att det var runt juletid. Väldigt roligt att ha sett den parken tycker jag efter alla filmer från Disney som man sett.

Lycka till med det fortsatta reseplanerandet!
Citerat från jenniefm:
Tack för alla svaren!
Det är egentligen barnen som gärna vill till Disney. Vår tanke från början var nämligen att vi skulle till Disneyland i Paris, därav vill de till Disney när vi är i Orlando.
Jag ska kolla länkarna för att kunna bilda oss en uppfattning om vad som skulle kunna passa oss.

Igen, tusen tack :-)
Av Blesi
24 feb. 2013 20:16
Vi var till Orlando i oktober, och jag vill varmt rekomendera Island of adventure, med Harry Potters område. Helt fantastiskt, vår dotter ville flytta dit. Universal studios var också jättebra men Sea world tyckte vi inte var så fint det var ganska slitet, och showerna var av blandad kvallité.