Venedig i Oktober

Av Quincy1
3 aug. 2014 19:00
Visningar: 2611
Har planer på att åka till Venedig i höst...men...trots att jag kollat runt en del här på siten så känns det lite oklart.
Är det någon som vet om det är bra att åka dit i början av oktober?
Har fått för mig att stadsdelen Cannareggio skulle kunna vara mysigt. En av oss har lite problem att gå långt så egentligen skulle man väl välja en lägenhet mitt i smeten samtidigt som det inte alltid är att föredra.
Vi vill gärna bo i rum med pentry och då är det ju bara lägenheter som gäller, någon som har några förslag.
Efter att ha läst inlägg från andra resenärer så verkar det inte vara alltför besvärligt att ta sig till och från flygplatsen eller...?
Tar gärna emot synpunkter så snart som möjligt. Tack på förhand
Susanne
Av Birgere
3 aug. 2014 19:20
Jag tycker Oktober är perfekt för Venedig, turistsäsongen över och inte så varmt. Men fortfarande sitter man ute på serveringarna.
Kolla boende på airbnb.
Av Quincy1
3 aug. 2014 19:29
Tack för svar. Ja jag ska kika på airbnb och se vad det är för något.
Susanne
Av Desires
6 aug. 2014 09:52
Håller med - oktober är nog perfekt tid för Venedig, vi var där i september och det var en väldigt bra tid för den staden tyckte vi - såklart alltid mycket turister i denna fantastiska stad, men betydligt färre denna tid än under högsäsongen, inte jättevarmt heller..

Vi bodde just i Cannareggio. Flyget tog oss från Arlanda till Marco Polo flygplats i Venedig, därifrån vattenbuss ”vaporetto”. Det tog drygt 1 timme och kostade 15 EUR per person. Till vår lägenhet var det då bara ca 5 min promenad. Det går också utmärkt att ta vanlig buss från flyget till Piazzale Roma, ca 15-20 min, vilket blir betydligt billigare. Men det är häftigt att komma in till denna läckra stad via kanalen!

Vi bodde i en trevlig lägenhet 2 m från vattnennivån, den var heller inte oerhört dyr, kostade runt 1.000 SEK/dygn har jag för mig. Häftigt att följa båtlivet på nära håll, som vi verkligen kunde göra från denna charmiga lägenhet! Vi hyrde den via veniceapartment.com, denna lägenhet var det http://veniceapartment.com/rubino.htm

Jag blev helt hänförd av Venedig - så underbar stad! Många foton från denna bedårande stad kan du titta på här: http://www.desires.se/#post156
Av Quincy1
18 aug. 2014 21:49
Hej Desiree
Jag har missat att jag fått fler svar. Jättetack för tipsen.
Susanne