Västkusten Frankrike, var ska man åka?

10 apr. 2013 11:12
Visningar: 2375
Hej!

Jag och min sambo har planerat att tågluffa eller bila igenom Europa i sommar och de flesta stoppen på resan är redan valda men eftersom att jag inte har varit så mycket i Frankrike i mina dar så behöver jag lite tips och råd om vart de är bra att åka.

Vi kommer att åka till Amsterdam-Bryssel-Paris och därefter hade vi velat spendera lite tid med sol och bad efter alla storstäder. Jag är därför på jakt efter en ort i västra eller norra Frankrike som har varmt och skönt klimat i slutet av juni, början på juli där man kan bada i havet men ändå njuta av en härlig fransk kultur.

Tacksam för alla tips och råd jag kan få :)
Tack på förhand, Natalie.
13 maj 2013 11:25
Hej
Vet inte om ni redan har hittat något men vi har varit på en liten ort på västkusten som heter La Trache-sur-Mer som är jättemysig.
Gå in på Google-maps och knalla runt lite med den lilla gubben så får du se själv.
Det finns en strand, gott om affärer och restauranger och mycket god glass. Marknad har de förstås och det är nog en typisk fransk sommarstad.
LenaJ
27 maj 2013 12:05
Hej! Till skillnad från franska rivieran så har franska västkusten (atlantkusten) breda långgrunda stränder. Har själv besökt atlantkusten vid två tillfällen och blev väldigt förtjust i det vackra landskapet. Der är inte lika varmt i vattnet som vid medelhavskusten och det blåste ganska friskt när vi var där. Honfleur är en mysig stad värd ett besök liksom Mont saint Michel. Ön Il de Re utanför La Rochelle är också värt att besöka.