Vart ska man åka/inte ?

2 okt. 2014 20:09
Visningar: 1509
Vi tänkte besöka filipinerna 3 veckor i november.
vart ska man inte ?
vart borde man bo ?

Vi vill ha fina stränder, bungalows vid stranden, de behöver inte vara öde, gärna lite turister.

Bra dykning!
Av Emh87
2 okt. 2014 20:45
Det finns bra dykning på Cebu bland annat i norr på Malapascua, vet att det finns några gurus här inne på området. Jag och min sambo var på Cebu i Moalboal i vintras. Det var också bra dykning.

Har hört att El Nido på Palawan ska vara riktigt fint.
Av Bibby
2 okt. 2014 20:52
Var i Moalboal på 80-talet, skulle vara kul att se hur det ser ut nu.
Då var det 3-4 restauranger/bungalows bara.
En av mina bästa resor alla kategorier.
Hade så sjukt kul där tack vare en del lokal befolkning.
Av Emh87
2 okt. 2014 21:12
Härligt. Nu är det en liten by, en väg mer iofs med marknader och små butiker. Mycket folk i rörelse. Fattigt.
5 okt. 2014 18:10
Måste man ta sig vidare med flyg från Manilla ?
Kan man fixa det när man är på plats i Manilla ?

mer tips på vart man ska åka ????
Av Emh87
8 okt. 2014 17:57
Jag skulle rekommendera flyg. T ex Cebupacific, de flyger ofta och billigt.
17 okt. 2014 15:35
Hej, I Boracay Finns det sagolika stränder & möjlighet till dykning( vet tyvärr inte om dykning är bra där men som sagt underbara stränder, en massa Turister & nattliv! Bohol (panglao) jätte mysigt ställe, mkt stränder, dykning & snorkling är hur bra som helst. Vi dök med en massa havssköldpaddor, valhajar & koralreven är så vackra! I Bohol Finns även en massa sevärdigheter som chocolate hills, butterfly garden & mkt Mer! El nido & port Barton är också paradis som är värt att besöka! Ett tips räkna med heldag när ni reser mellan öar, allt tar lite längre tid än vad man tror, pga väder, för lite/mkt resenärer! Angående boende så kolla booking.com de har ganska bra dealer för hög Eller låg budget! Hoppas ni får en toppen resa!
Av Barbaro
24 okt. 2014 11:30
hej, jag är på väg tillbaka till Filippinerna igen. På Panglao - Bohol har ni jättefin dykning och massor av nya fina hotell och bungalows. Nöjeslivet och utbudet av dykcenter och restauranger är stort och Alona Beach har den bästa stranden och det är därikring allt pågår.
Hör av er om ni vill ha fler tips. man kan flyga Manila-Tagbilaran eller åka snabbfärja från Cebu till Tagbilaran. Därifrån är det ca 30 min bilfärd till Alona.
Barbro
2 jan. 2015 21:05
Måste man boka färjan till bohol i förväg och hur lång tid tar det att åka från flygplatsen till färjeläget o hur mycket kan man räkna med att taxiresan kostar?