Vart i Grekland ska vi chartra?

Av Andeno
10 feb. 2010 21:26
Visningar: 695
Hej! Vi är ett par i 21 års åldern som planerar en greklandresa i slutet av juli / början av augusti. Vi har de tidigare två åren vart på Rhodos och Kreta och upptäcker gärna någon annan ö i år.

Efter att ha kollat runt en del så inser vi att det är ett svårt val. Tidigare besök har vi verkligen gillat. Vill helst inte att det är för lantligt men kanske inte heller att det ligger mitt i någon stadskärna. Ett ställe med bra känsla "helt enkelt" =)

Något förslag? Dela gärna med dig!
Av Energi
11 feb. 2010 10:27
Har aldrig varit på Korfu men skulle gärna åka dit eftersom så många säger att det är den vackraste av alla öar.
Av Sugus
11 feb. 2010 10:29
Kolla in Samos, tror att det erbjuder det ni letar efter.
11 feb. 2010 12:08
Det finns som sagt hur mycket som helst att välja. Kolla in resealbumen från Karpathos här på RG. En mycket trevlig ö väl värd att besöka. Här finns häftig natur med smala krokiga vägar som tar sig via bergväggarna ner till badvikar som är fantastiska. Mysiga (tyvärr lite mycket turistisk men ändå...) staden Olympos i norr, dit går det inte att köra om man inte har 4-hjulsdrift. Enklaste är att åka med båten till Diafani med anslutande buss som tar dig upp till Olympos.

Kan du åka via Stockholm eller Köpenhamn? Då rekommenderar jag så klart också 'min' ö, mindre, romantisk, trevlig, även party om du vill ha det, Leros. Apollo börjar köra till Leros i år, Man flyger via Kos och eftersom det inte går flyg till Kos från Göteborg går det inte att komma till Leros från Göteborg med charter. Kolla Apollos hemsida på vad dom kan erbjuda.

Kolla in min sida och mina resealbum så hittar du både Leros och Karpathos. Trevlig planering!
11 feb. 2010 17:24
Kika in på min sida och få inspiration. Det finns så många fina öar i Grekland att välja på och de är så unika i sitt slag.
Hur länge har ni tänkt vara borta?
Vill ni åka till en ö eller öluffa?
Av Andeno
14 feb. 2010 19:18
Tackar för tipsen!

Ja väljer vi att åka från annan ort än Göteborg så hittar vi en hel del intressanta resmål.

Vi har tänkt vara borta i 1 vecka så båtluffandet går tyvärr bort. Fick våran "backpacker-resa" för ett knappt år sedan så är nöjda med det för i sommar ;)