Vart åker man i slutet av oktober om man inte vill till Thailand?

17 juli 2016 18:58
Visningar: 240
25 oktober 2017 fyller min man 35 år. No big deal men man kan ju se det som anledning att resa! Jag har aldrig rest just den tiden på året och resebolagen verkar mest flagga för Thailand och Kanarieöarna, vi är inte sugna på något av det.

Det får gärna vara i alla fall 20 grader varmt och vår budget kommer att vara ca 25000 kr. vi har 3 barn som då kommer att vara 5, 8, 10 år. Vart ska vi åka?
Av Cattta
18 juli 2016 13:01
Hej, kolla upp Malta nära o billigast. Det ligger runt 20 grader el ngt mer. Boka allt själv det blir billigast.
18 juli 2016 13:54
Är 25000 budget för alla 5 alltså?`
Vad vill ni göra på er resa?
Av Emolis
18 juli 2016 14:21
Marocko kanske? Går att flyga billigt med t ex Norwegian och även att hitta billigt boende. Bra klimat och det finns gott om stränder, shopping och sevärdheter. Vi var där med våra tre barn i oktober förra året och det var både varmt och soligt. Vi tyckte att Marocko var ett härligt och vänligt land.
Av Blesi
19 juli 2016 14:13
Skulle rekomendera Cypern, var toppen fint och varmt när vi var där månadskiftet okt-nov.
19 juli 2016 21:34
Jag tänker mig bad och möjlighet till upplevelser, det behöver inte vara en hel vecka. Cypern och Malta låter som bra alternativ jag inte tänkt på. Har inte hört att någon åkt så sent men det ska jag kolla upp!

Är 25 tusen för snålt för 5? När vi åkt charter har vi klarat oss på 27-30 tusen och då har det varit all inclusive. Nu tänker jag mig att jag bokar själv, om vi inte hittar toppenerbjudande. Är också sugen på att bila i Europa. Om vi gör det just då blir det en kortvända i norra delen av Tyskland men är det bara ruskigt då eller är Lubeck och andra städer ändå mysiga? Det blir ju inga bad då men det finns mycket annat jag/vi också vill göra ochse!
20 juli 2016 08:31
Jag tänkte först att det var lite eftersom jag hade tankarna utanför Europa. Tänkte typ Brasilien... . :-)
Men inom Europa funkar det ju som budget. (åk så att ni klarar er undan höstlovet)
Så sent på hösten är ju lite av en chansning i Europa, men mina stalltips är Cypern, Malta eller Nerja i Spanien.

Har skrivit om Malta här om du vill läsa mina tips (vi blev helt förälskade i ön Gozo):
http://4000mil.se/index.php/malta-och-gozo/

Och även Nerja:
http://4000mil.se/index.php/andalusien/

I Andalusien i södra spanien finns ju verkligen mycket att se och göra!
Av Marulk
20 juli 2016 17:30
Egypten - allra bästa klimatet o härligt varmt i Röda havet i slutet av oktober. Rekommenderar Coraya Bay där barnen kan lära sig snorkla o dyka.
15 aug. 2016 21:45
Tack så jättemycket för bra tips, blir intresserad av allt! Få se om det blir en resa nästa höst eller om vi väntar tills hösten 2018. Spanska fastlandet lockar särskilt, du har verkligen en inspirerande blogg Gunilla!!
16 aug. 2016 12:52
Citerat från Evelina84:
Tack så jättemycket för bra tips, blir intresserad av allt! Få se om det blir en resa nästa höst eller om vi väntar tills hösten 2018. Spanska fastlandet lockar särskilt, du har verkligen en inspirerande blogg Gunilla!!
Tack, vad kul att du tycker det Evelina! :-)
16 aug. 2016 14:04
Citerat från Gunillad:
Citerat från Evelina84:

Tack så jättemycket för bra tips, blir intresserad av allt! Få se om det blir en resa nästa höst eller om vi väntar tills hösten 2018. Spanska fastlandet lockar särskilt, du har verkligen en inspirerande blogg Gunilla!!

Visa mer
Tack, vad kul att du tycker det Evelina! :-)
Det enda negativa är att jag blir så galet ressugen och hittar så många nya ställen jag bara måste besöka 😀 Ha ha