Varning för Resecentrum Stockholm

Av Mbh
9 okt. 2013 13:09
Visningar: 1887
Jag vill varna för Resecentrum i Stockholm (liksom andra har gjort före mig, i en annan tråd)!
För några dagar sedan skulle jag köpa en flygbiljett till Helsingfors via Resecentrum. Plötsligt kunde jag inte komma ihåg pinkoden på mitt Visakort, och höll därför på och råddade fram och tillbaka flera gånger i bokningsprocessen. När jag äntligen fått ordning på det hela och hade bokat biljetten (avgång en fredag 20.45 och tillbaka måndag 13.30), fick jag tillbaka en bokningsbekräftelse med tiderna ut kl. 6.50 och hem 6.25!
Jag ringde förstås Resecentrums kundtjänst, och efter en oändlig väntetid fick jag tala med en man som förklarade att han inget kunde göra, det var mitt eget fel för "alla vet att man inte får gå tillbaka i bokningen". Jaså - varför finns det i så fall tillbakaknappar?!
Maila till Resecentrum och klaga, rådde han mig också (för att bli av med mig antar jag). Jag mailade samma dag och en gång till dagen därpå. Ringde även samma dag. "Du får svar på ditt mail idag", sa en ny man, något vänligare. Jag skriver detta dagen efter, har inte sett röken av svar från Resecentrum.
Usel service! Värdelös kundtjänst!
tycker mhb i Karlsborg
9 okt. 2013 18:55
Man skall ju alltid bli trevligt bemött, oavsett!

Vilken "tillbakaknapp" syftar du på?
Pilen i browsern (högst uppe) eller finns det en där det står att du kan "Gå tillbaka i bokningen" på bokningssidan?
Av Lotand
5 sep. 2017 22:06
Håller med, VARNING FÖR RCG!
Har också blivit dåligt behandlad av en snorkig säljare som påpekade att jag fick skylla mig själv.
Kommer aldrig att boka resor via dem. de tar ut en oskäligt HÖG avgift för namnändring.