VARNING för Flygstolen.se

Av Asasven
29 juni 2013 22:44
Visningar: 8797
Bokade flyg mellan Sverige och Malaysia via Flygstolen.se. Betalade och fick bekräftelse. Nästa dag fick jag ett mejl om att flygningen inte gick att utföra på grund av att SAS inte hade några platser kvar. Rent tillfällighet att jag kollade mejlboxen. De hade alla mina telefonnummer.

Så behandlas man på Flygstolen.se. Inga försök att omboka eller att komma med förslag. Det var bara en av fyra flygningar som inte gick att genomföra.

Vi ändrade tiden och fick lägga ner, åter igen, en massa arbete på olika sajter.
Resan köptes sedan av Ticket, som vi har stort förtroende för. De går också lätt att ringa upp dem. Flygstolen hade knappt den servicen.

Aldrig mer!
Av Bibby
3 juli 2013 03:16
Om du hade bokat direkt av ett flygbolag så hade du sluppit alla de problemen.
Du slipper även ev kommande problem om du bokar direkt från flygbolagen.
Av Pelle77
3 juli 2013 06:45
Citerat från Bibby:
Om du hade bokat direkt av ett flygbolag så hade du sluppit alla de problemen.
Du slipper även ev kommande problem om du bokar direkt från flygbolagen.
Visst är det så och jag brukar också så gott som alltid boka direkt av flygbolaget just för den extraservice det medför. Nu i sep kikade jag på resor till München med LH och SAS och för den resa vi valde var biljetten 2500 kr dyrare för 2 på flygbolagens sida jmf med resebyrå så visst finns det skäl att inte boka direkt med flygbolagen. Valde att boka med Travelstart.
3 juli 2013 10:06
Jag säger som jag alltid gör. Bara man får en e-ticket från resebyrån så brukar det inte vara någon skillnad på om man bokar via resebyrå eller direkt med flygbolaget. Jag bokade för någon månad sedan en resa till Phuket med Thai via Flygstolen. Så fort jag fick e-ticket med flygbolagets reservationsnummer kunde jag ringa upp Thai och prata med dem angående sätesval, specialmat m.m. inga problem. Jag kan även gå in på Thais hemsida och hämta upp min bokning där. Sedan har jag laddat ner appen Trip Case där jag fyllt i bokningsnummer. Då kommer all information om mina flygningar upp, såsom avgångstider, väder, gateinformation, vilket säte man har samt vilket flygplan man kommer flyga med. Man kan även välja säte direkt i appen. Självklart får man även direkt besked om ändringar av flygtider m.m.

Ska tilläggas att det var ca 8000 kr dyrare att boka direkt med Thai för två personer och ett spädbarn. Så att boka med resebyrå (Flygstolen) är inte helt fel ändå om priset är det rätta :).
3 juli 2013 12:24
Jag har aldrig bokat med flygstolen och vet inte vad det står om bokningar där, men kan det vara så att den bekräftelse ni fick bara var en bekräftelse om mottaget "önskemål" (reservation) och att deras nästa steg var att de skulle hitta resp boka resan - och att det då inte fanns några platser kvar?
Vad jag menar är att bokningen inte är en bokning utan ett startskott för att se om resan finns?
(Försöker bara hjälpa till att hitta orsaker till händelsen)
Av Asasven
3 juli 2013 17:25
Citerat från Nisse2ears:
Jag har aldrig bokat med flygstolen och vet inte vad det står om bokningar där, men kan det vara så att den bekräftelse ni fick bara var en bekräftelse om mottaget "önskemål" (reservation) och att deras nästa steg var att de skulle hitta resp boka resan - och att det då inte fanns några platser kvar?
Vad jag menar är att bokningen inte är en bokning utan ett startskott för att se om resan finns?
(Försöker bara hjälpa till att hitta orsaker till händelsen)
Det ligger en poäng i ditt inlägg. Självklart fanns det inte ont uppsåt i Flygstolens agerande. Det som förvånar mig är att om en tur blir överbokad av något skäl så borde inte alla flygturerna bli avbokade utan att förhöra sig med kunden. Dessutom borde de komma med ett alternativ. Nu avbokades ALLA turerna och man beklagade bara med ett meddelande/mejl. Ett företag som är lite mån om en kund skulle ge ett alternativ som Ticket gjorde. Vi gick in på deras sajt och ändrade tiden och fick en flygtur på samma tur, med en avvikelse. Även om vi fick köra några alternativ innan det gick hem.
Vi var inne på Lufthans men deras sajt hade just då "datafel" ?? Galet blev det!!