Var ska man bo i Buenos Aires?

8 juni 2014 22:18
Visningar: 1086
Hej!

Jag och min bror skall till Buenos Aires, innan vi drar till VM i Brasilien. Men vart i Buenos Aires skall man bo? Vilken stadsdel och har ni tips på några schyssta hotell eller vandrarhem så vore jag ytterst tacksam!

Några andra råd och tips inför man vad kan göra i staden är också välkomnade! :)
Av Amd90
10 juni 2014 03:33
Vi bodde på ett hostel som jag gillade, inte för att vi spenderade speciellt mycket tid där men det var allmänt mysigt och chockerande nog fanns det t.om AC vilket förenklade nattsömnen :D Hade faktiskt glömt bort vad det hette, men lyckades klura ut att det var Rayuela Hostel. Vill man resa riktigt billigt så fanns det även kök där man kunde laga egen mat.

Låg nära San Telmo med marknad, restauranger/barer osv. Har även för mig att det låg en tunnelbanestation väldigt nära, men vi promenerade så mycket att vi knappt använde kollektivtrafiken.

Kan bara gratulera till resmålet i övrigt, jag hade inga speciella förväntningar på B.A (av någon anledning) men blev TOTALT kär i staden och kände mig inte alls färdig när vi åkte därifrån. Högt på återvändar-prioriteringslistan! Helt fantastisk plats, bara att vandra runt/äta/dricka är trevligt nog.