Var med och testa Reseguidens nya Sista-minutentjänst!

17 okt. 2008 17:54
Visningar: 468
Hej!
Vi har under några svettiga veckor utvecklat en ny sista-minutentjänst, och nu skulle vi vilja ha er hjälp att testa den.

För er som känner till vår gamla tjänst, så hade den vissa begränsningar. Bland annat kunde man bara söka per land, och det var svårt att specificera mer exakt vad man letade efter.

Detta har vi åtgärdat. Vi har även lagt till kartfunktion (sök via karta), och en vänsterkolumn med diverse filter på resultatsidan.

Men det bästa är nog att ni upptäcker själva hur den fungerar, så surfa genast in på: http://demo.reseguiden.se/sista-minuten och börja leta efter drömresan!

Lanseringen är tänkt att ske i början av nästa vecka (v43).

MVH
Kristoffer Zaar,
Utvecklingsteamet,
Reseguiden.se
Av Elgona
18 okt. 2008 18:04
tyckte de var bra som de var,men nu är det ännu bättre.
Av Hkn
18 okt. 2008 18:35
Hej,

översiktssidorna med listning av priser som de ska.
Om jag däremot valt en ort, t ex U.A.E. och vill gå från den listningen av priser till Forum-sektionen, så dyker ett felmeddelande upp.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

[sniip!]

Apache/2.2.3 (Debian) mod_jk/1.2.18 PHP/5.2.0-8+etch13 mod_perl/2.0.2 Perl/v5.8.8 Server at demo.reseguiden.se Port 80
- - - - - - - - - - - - - - - -

Detta gäller oavsett land/ort. Det verkar inte finnas några fungerande länkar mellan sidan med listningen av priser och Forum-delen (blogg-/bild-/diskussionssidorna).

Till t ex vaccinationer eller reseföretag däremot, så fungerar länkarna fint.

Ba'satt ni vet...

:: h ::
18 okt. 2008 19:21
Jag tycker att det är en användbar tjänst. Kommer nog att använda den när jag vill se vad som finns i sista-minutenresor. Bra gjort!
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
18 okt. 2008 19:23
Demo-servern var bara uppsatt för test med sista-minuten, nu går det även gå över till forumet.
Citerat från hkn:
Hej,

översiktssidorna med listning av priser som de ska.
Om jag däremot valt en ort, t ex U.A.E. och vill gå från den listningen av priser till Forum-sektionen, så dyker ett felmeddelande upp.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
18 okt. 2008 19:46
Hej,
verkar bra. Många ggr tidigare fick man anstränga sig för att finna den prisbild som fanns.
Tycker också det är bra att inte ha frånpris där man får leta för att komma fram till ev resedag.
Superlätt att söka på hela världen och t.ex. besämd avreseort.
Kommer jag att utnyttja sista minuten söker jag på RG.
Mvh
Ingemar
Av Hkn
18 okt. 2008 19:59
Hej Utvecklingsteamet – det var alltså demoservern som spökade – anade att det fanns en förklaring när allt annat fungerade så bra.

Nå, här kommer en liten review:

Överskådligt, enkelt och rakt. En bra tjänst. Tror att kartfunktionen kommer att vara lite beroendeframkallande. Och det behövdes verkligen ingen bruksanvisning, vilket brukar betyda att det är vänligt mot oss som ska använda tjänsten.

All the best,

:: hakan ::
Av Sierra
18 okt. 2008 23:44
Enkelt, snabbt och överskådligt! Rent och snyggt utan krusiduller - mycket bra!
Av Annans
19 okt. 2008 08:11
Lätt som en plätt och en klar förbättring.
Av Mpc
19 okt. 2008 14:57
håller med samtliga som har skrivit här
Av Marilcj
19 okt. 2008 19:42
Håller med de andra, ser & verkar bra och framförallt kartfunktionen!

Bra jobbat Kristoffer!

/Mari
Av Gullan
19 okt. 2008 22:26
Jättebra och enkel att använda. Ska jag peta så saknade jag sorteringen på endast flyg, ospec, spec. Eller så missade jag det. hej hej
Av Robbo
20 okt. 2008 08:58
Jag har testat lite och tycker att det fungerar bra.

Har inte hittat några buggar även om jag inte har grävt så djupt och sökmöjligheterna är ju mycket bra.
Spontant så känns det mycket användbart.

Kollar vidare...
20 okt. 2008 10:37
Hej.
Tack alla för att ni tagit er tid att testa tjänsten.
Citerat från gullan:
Jättebra och enkel att använda. Ska jag peta så saknade jag sorteringen på endast flyg, ospec, spec. Eller så missade jag det. hej hej
Denna feature missade du. På resultatsidan har du en vänsterkolumn med diverse filter/val, bland annat finns där möjlighet att välja endast flyg, spec- & ospec boende.
Tar till oss detta och ska se om vi kan göra det tydligare på något vis.

MVH,
Kristoffer Zaar
Av Evelyn
21 okt. 2008 17:15
Ser mycket bättre ut en förra sidan.
22 okt. 2008 16:53
Nu har tjänsten lagts ut på Reseguiden.se och vårt medianätverk.

MVH
Kristoffer Zaar
Av Emelie
23 okt. 2008 12:37
Super! Reseguiden har verkligen utvecklats sedan dagen jag registrera mig, verkligen jatte kul med alla funktioner och framsteg!
Men om det nu ar sa att man inte flyger fran Sverige, det finns ingen mojlighet att kunna utoka avreseort stader till utanfor Sveriges granser, typ aven ha med de storsta staderna i Europa? :)
Tack i forhand, Em
24 okt. 2008 20:33
Jättebra, gillar kartfunktionen, den måste ni behålla!

vh
24 okt. 2008 22:53
Har nu testad lite,och ni får 5-stjärnor av mig.
Lätt läslig ,snygg sida.Här kan man verkligen hitta bra priser.