Var blåser det minst på Kap Verde?

Av Tjjk
1 nov. 2014 22:38
Visningar: 12136
Det blåser ju en del på Kap Verde vad jag har förstått. Var blåser det minst på Kap Verde och var är det minst vågor? Eller blåser det lika mycket överallt på alla öarna?

Vilket all inclusive hotell rekommenderas? Nåt man inte får missa när man är där, alla tips och råd mottages tacksamt =).
22 dec. 2014 15:55
Hej!
Vi har besökt Boa Vista i mars 2013 och Sal nu i november 2014.
På Boa Vista bodde vi på Riu Touareg och på Sal på Riu Funana. Båda är bra all-inclusive hotell, god hygien, städning etc.

Jag tyckte att Sal var klart bäst, i alla fall om man vill se något utanför hotellet. Omgivningen runt Riu Tourareg (Boa Vista) är bara platt, stenig öken - inga andra byggnader eller människor. Det gav en ganska öde känsla.
Däremot ligger Riu Funana (Sal) vid staden Santa Maria som har andra hotell, restauranger och människor i rörelse.

Blåser gör det på båda öarna. Mest på Boa Vista, men det kan ju också berott på att vi varit där vid olika årstider.
Det är rött flagg för det mesta, gult ibland.
Vattnet nu i november var varmare än i mars, då var det för kallt att bada i - tyckte jag.
Stränderna är underbara att vandra länge på!

Jag kommer att göra ett eget inlägg om tips på en mycket trevlig tur som vi gjorde på Sal.