Väntetid på Bangkoks flygplats

Av Linda66
10 mars 2015 22:21
Visningar: 1438
Vi ankommer med Thai 6.30 till flygplatsen i Bangkok. 15.20 går flyget till Koh Samui. Bokade Louis tavern dayrooms men såg nu att de inte godkände gäster som kom från utrikes och skulle vidare med inrikes.
Någon som har tips på vad man kan göra?
Kan man åka ifrån flygplatsen fast bagaget är incheckat hela vägen till Koh Samui?
10 mars 2015 22:43
Mitt förslag är att när ni kommer så går ni direkt till bottenplan och tar en taxi och åk in till Bangkok så kan ni eventuellt besöka MBK ett stort shoppingcentrum istället för att bara vänta ganska många timmar på flygplatsen.
Av Hille2
11 mars 2015 01:20
Haha...snacka om mardröm ;) Att kliva av planet efter en lång natts flygning och trött och yr springa runt på MBK för att shoppa. (öppnar kl 10 så ni har några timmar att fördriva innan dess också)

Jag har inga bra förslag, man brukar inte precis känna sig sugen på aktiviteter efter flygningen. Går det inte att boka om flyget?
Av Minnap
11 mars 2015 05:19
Av egen erfarenhet så orkar man inte mycket efter en långflygning. Hade stannat på flygplatsen, tagit en massage, ätit en god lunch och bara slappat.
11 mars 2015 19:12
Ta en massage, det är skönt efter en lång flygning.
Av Sierra
12 mars 2015 01:11
Om du flyger vidare till Samui med Bangkok Airways har du gratis tillträde till deras lounge där du erbjuds fika och internet utan kostnad.
Av Marilcj
12 mars 2015 07:56
Håller med många här, håll er på flygplatsen, nyttja loungen, koppla av, ät nått gott, sov.
Finns en hel del att göra på BKK flygplats.
Av Mipec
12 mars 2015 09:55
Det låter lite väl drygt att bara hänga på flygplatsen, särskilt inrikes som är rätt tom på innehåll.

Novotel på andra sidan parkeringshuset är jag rätt säker på att man kan hyra in sig på för att sova dagtid samt använda pool. Men den är troligen rätt dyr.

Jag skulle själv bita ihop och ta en tur in till stan, kanske gå på nån form av massage och spa och ta nån lugnare sevärdhet. Jim Thomson House kanske.
Av Marilcj
12 mars 2015 15:15
Ska man ta sig in till stan så får man ju räkna med att det tar sin lilla tid oxå, man ska igenom imigrations o likn, tåg/taxi och man är inne istan 8.30-9.00, saker öppnar 9-10, runt 13 är det dags att ta sig tillbaka så man hinner passera säkerhetskontroller o likn och är i tid innan gaten stänger.
Dessutom har man hunnit spendera x antal bath, så ett stopp närliggande hotell blir både billigare o mer avkopplande.
Av Minnap
13 mars 2015 08:08
Håller med, man är tröööött, är min personliga erfarenhet. Har tyvärr inte lärt mig lärt mig alla gånger utan försökt hålla i gång och stupat innan halvlek. Så nu gör jag ingenting, möjligen mat och massage.
Av Linda66
15 mars 2015 16:07
Tack för era tips!
Vi åker med Thai hela vägen. Därav den långa väntetiden då Thai endast har ett flyg om dagen till koh Samui om jag förstått det rätt. (Nästa gång bokar vi endast till Bangkok och byter flygbolag där.) Vi checkar in vårt bagage så att vi slipper hämta ut det i Bangkok utan det går hela vägen till Koh Samui.
Vet ni om man då får lov att gå ut från flygplatsen och vad vi då bör tänka på.
Det lutar åt att ta ett hotell i närheten. Badar och sover några timmar för att sedan vara i fatt när vi väl landar Koh Samui.