Vandra till Santiago de Compostela

Av Jona
9 mars 2009 08:17
Visningar: 4858
Hej,
Jag funderar på att göra någon vandring i juli i norra Spanien. Är det någon som har tips och/eller erfarenheter som ni vill dela med er? Jag tar tacksamt emot tips ex var är bra att börja?
Av Nenna
9 mars 2009 11:35
Har precis läst ut boken En kvinnas resa med Agneta Sjödin, där hon gör en 80 mil lång vandring till Santiago de Compostela. Läs den, där kan du säkert hitta bra tips.
Mvh Nenna
Av Jona
10 mars 2009 17:42
Tack, det ska jag göra!
Av Naajna
16 mars 2009 00:12
halo! jag gjorde den vandringen våren 2007. har läst agneta sjödins bok efter den resan och tycker personligen att den boken är riktigt fattig både på fakta om vandringen och den andliga biten. ha läst pilgrimsvandringe a paulo coelho, den har inte några fakta men kan funka som inspiration, men den är dock lite flummig.

den finns ingen riktigt bra guide bok om vandringen på svenska men en på eng. träffade en amerikansk kille som hade den och den var vekrligen super, jag tjuvkolla i den jämnt.

författare:John Brierley - A Pilgrim's Guide to the Camino de Santiago: Camino Frances - The French Way of St. James

du kan köpa den på internet eller i välsorterad bokhandel, men den här guide boken var verligen jätte bra.massa bilder och fakta.

vill du packtips å nån att "bolla" med så maila mig gärna (Logga in för att se e-postadress)

personligen var vandingen mitt livs bästa val och helt helt helt sjukt fantastiskt!!!

att vandra genom vinrankor till en fantstiskt soluppgång gjorde mig nästan religös, men bara nästan.=)
Av Asok
16 mars 2009 09:04
Fick precis inbjudan från Marita som själv har gjort denna resa 2 gånger till hennes föreläsning.

Inspirerande föreläsning
onsdagen den 25 mars kl. 18.00-20.00 eller
tisdagen den 14 april kl. 18.00-20.00
”Våga vandra din egen väg, livet är nu!”
Om en vandring längs pilgrimsleden ”El Camino” till Santiago de Compostela i Spanien
Inspireras och få energi - sätt mål och välj aktivt i ditt liv
Plats: Triaden, Stora Nygatan 15, Göteborg (Triaden ligger nära Centralstationen,
bilparkering Femmans p-hus eller Heden)
Entré: 140 kr (betalas på plats)
Anmälan: via email eller telefon så snart som möjligt (begränsat antal platser)
Tel: 0709-433 400
Email: (Logga in för att se e-postadress)
Föreläsare Marita Clementz
Marita Clementz är Certifierad Coach, kommunikatör, entreprenör
Av Tossan
23 mars 2009 09:55
Hej !
I går var jag på TUR09 och fick lite broschyrer från Spanska montern. Denna webadressen fick jag av en svensktalande spansk dam, http://www.archicompostela.org/peregrinos. Jag har inte hunnit kolla så mycket på vare sig denna adressen eller broschyrerna, är det något matnyttigt hör jag av mig igen. Annars verkar föreläsningarna i Göteborg intressanta.
Ha det bra och Lycka tll
Tossan/Eva